۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
هزینه کرد ۲.۷ میلیارد تومان برای بهسازی روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی مطرح کرد؛

هزینه کرد ۲.۷ میلیارد تومان برای بهسازی روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: طی یک سال گذشته دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی در زمینه بهسازی روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی هزینه کردیم.

قاسم تنها در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در مورد بهسازی روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی در گذشته در روستاهای فورگ، خور شهرستان خوسف، روستای زیبای چنشت در سربیشه و نایبند طبس کار کرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی در این زمینه آوردیم، بیان‌کرد: یک میلیارد و ۷۰۰ مربوط به روستای چنشت و یک میلیارد نیز مربوط به روستای نایبند شهرستان طبس بوده است.

تنها با تأکید بر اینکه این اعتبارات در روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی هزینه شده است، گفت: در سال جاری و با اعتبارات سال ۱۴۰۰ برنامه بهسازی روستاهای هدف گردشگری ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: پیشنهاد ما در این حوزه روستاهای ازمیغان، پیرحاجات و چندین روستای دیگر است ولی چون موافقت نامه‌ها هنوز مبادله نشده نمی توان به طور قطع و یقین نام روستاها را مطرح کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: در بحث بهسازی بافت روستاهای هدف گردشگری تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن و میراث فرهنگی وجود دارد که با هماهنگی این موضوع را ادامه خواهیم داشت.

تنها ادامه‌داد: خراسان جنوبی در بردارنده روستاهایی است که هر کدام گنجینه‌ای از ارزش‌های دینی، فرهنگی، تاریخی، معماری و اجتماعی را در خود جای داده اند.

وی یادآور شد: مجموعه این ارزش‌ها در کنار هم سبب شکل گیری بافت‌های ویژه و با ارزش شده است و از این جهت بهسازی آن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی در مورد آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز بیان کرد: در این شهرها ۳۲ هزار و ۷۱۸ مورد ثبت نام داشتیم.

تنها یادآور شد: که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۶۹ مورد تأیید نهایی شده، هفت هزار و ۳۶۷ متقاضی افتتاح حساب داشته و چهار هزار و ۷۷۳ مورد نیز مبلغ اولیه را واریز کردند.

کد خبر: ۱۷۰٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha