۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
۴۶ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت | صدور ۲هزار جواز تاسیس صنعتی در سمنان
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

۴۶ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت | صدور ۲هزار جواز تاسیس صنعتی در سمنان

سمنان- تشنه دل رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۶ واحد تولیدی صنعتی راکد استان به چرخه تولید بازگشته است، گفت: همچنان ۱۲۰ واحد راکد دیگر در استان وجود دارد.

علی تشنه‌دل در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به همت مسئولان استان سمنان، بانک ها، استانداری و ... ۴۶ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است، ابراز کرد: عمده مشکلات این واحدهای راکد، موضوعاتی مانند نقدینگی، فقدان بازار فروش، بدهی بانکی، مالیات، آب، گاز برق و همچنین مشکلات حقوقی و مدیریتی بوده است.

وی با بیان اینکه کماکان ۱۲۰ واحد راکد دیگر نیز در استان سمنان وجود دارد، بیان کرد: تلاش داریم که در سال جاری ۶۰ واحد دیگر را هم به چرخه تولید بازگردانیم.

اهتمام برای خروج از رکود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه تیم اقتصادی استان اهتمام خوبی نیز در خصوص خروج واحدهای تولیدی از رکود داشته است، بیان کرد: برخی از این واحدها در تملک بانک‌ها هستند و یا اعلام ورشکستگی کرده‌اند که این کار را دشوار می سازد اما امیدواریم بتوانیم حداقل برخی از آنان به چرخه تولید بازگردانیم.

کماکان ۱۲۰ واحد راکد دیگر نیز در استان سمنان وجود دارد

تشنه دل با بیان اینکه در دوران روی کار آمدن دولت سیزدهم ۷۸ نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان برگزار و ۲۴۲ پرونده واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته است، بیان کرد: این نشست‌ها همچنین ۴۲۲ مصوبه داشته که عمدتاً تسهیلات، مسائل مالیاتی، مالی، مدیریتی و ... هستند.

وی با بیان اینکه ۲۶۲ مصوبه ستاد رونق تولید استان سمنان اجرایی و ۱۶۰ مصوبه دیگر در دست اجرا است، گفت: ۲۲۲ واحد معدنی و صنعتی توانستند در این بازه زمانی از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

پرداخت تسهیلات بانکی

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه سه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی استان در زمینه رونق تولید و رفع موانع پرداخت شده است، ابراز داشت: ۳۰۵ میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور به استان سمنان به ۱۴ واحد معدنی و صنعتی پرداخت شده است.

تشنه دل در ادامه بیان کرد: در دولت سیزدهم و در سراسر استان سمنان ۲۷۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغال چهار هزار و ۳۰۹ نفر و ۲۵ پروانه بهره‌برداری معدنی با اشتغال ۱۷۱ نفر صادر شده است.

تلاش داریم که در سال جاری ۶۰ واحد دیگر را هم به چرخه تولید بازگردانیم

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش بهره‌برداری صنعتی طی یک سال اخیر در استان سمنان چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و میزان سرمایه گذاری بهره‌برداری از معادن استان در سال جاری ۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: دو هزار و ۱۲۹ جواز تاسیس واحدهای صنعتی نیز در استان از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم صادر شده است.

صدور جواز تاسیس و تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این تعداد جواز صنعتی صادر شده نوید ۴۱ هزار و ۶۰۹ فرصت شغلی را در استان می دهد، گفت: ۲۷ هزار میلیارد تومان مجموع سرمایه‌گذاری برای دو هزار و ۱۲۹ واحد صنعتی مذکور در استان سمنان است.

تشنه دل با بیان اینکه ۲۲ پروانه اکتشاف معدنی نیز در طول دولت سیزدهم در استان سمنان صادر شده است، بیان داشت: ۲۳ گواهی کشف معدنی نیز در این مدت صادر شده که می‌تواند به جواز تاسیس تبدیل و اشتغال خوبی را هم به استان هدیه کند.

کد خبر: ۱۷۰٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha