۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
پیش بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور/ خرید تضمینی بیش از ۷۵ درصد محصول
سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

پیش بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور/ خرید تضمینی بیش از ۷۵ درصد محصول

ارومیه - سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به بارش‌های مناسب و اقدام‌های فنی، انتظار می رود امسال شاهد برداشت ۱۴ میلیون تن گندم در سطح کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد وفابخش ظهر جمعه در حاشیه بازدید از مزارع غلات شهرستان های بوکان و مهاباد به خبرنگاران گفت: امسال شاهد بارش های مناسب و اقدام های فنی خوبی در بخش کشاورزی هستیم که در حوزه گندم، پیش بینی برداشت ۱۴ میلیون تن گندم را از کل کشور داریم.

وی ادامه داد: حدود ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن از این مقدار گندم تولیدی به صورت تضمینی خریداری می شود که بیش از ۷۵ درصد از محصول را شامل می شود.

وفابخش با اشاره به روند خرید تضمینی گندم از ابتدای فصل برداشت نیز گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون، ۵۰۰ هزار تن گندم به شکل تضمینی خریداری شده که ۹۰ درصد بهای آن به گندم کاران پرداخت شده است.

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه ارتقای امنیتی غذایی نیز گفت: این پروژه از حدود پنج سال قبل در کشور شروع شده است و در حال حاضر اجرای این پروژه در دیمزارهای کشور به جهت پایداری و افرایش تولید بیش از پیش اهمیت دارد.

وفابخش هدف از اجرای پروژه ارتقای امنیت غذایی در کشور را پایداری و افزایش تولید، افزایش درآمد بهره‌ برداران، جایگزینی تناوب زراعی، استفاده از ارقام پربازده و اجرای کشاورزی حفاظتی دانست.

وی افزود: شهرستان بوکان را یکی از سایت های اصلی اجرای این پروژه می توان دانست که دو سال است که به این طرح اختصاص یافته که امیدواریم با توسعه این مزارع شاهد تحولات بزرگی در دیمزارهای استان آذربایجان غربی باشیم.

کد خبر: ۱۷٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha