۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
ارزش و حجم معاملات در مرداد ماه افزایشی شد
گزارش ماهانه بورس تهران؛

ارزش و حجم معاملات در مرداد ماه افزایشی شد

در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش و حجم کل معاملات در ماه منتهی به مرداد، نسبت به ماه منتهی به تیر افزایشی شد. این در حالی است که شاخص‌های هم‌وزن و کل، کاهش را به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در ماه منتهی اَمرداد ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این ماه نسبت به ماه گذشته با ۵.۹۴ درصد افزایش، از ۸۳۹ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال به ۸۸۹ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۱۳۱ میلیارد و ۵۲۴ میلیون سهم در ماه گذشته به ۱۷۰ میلیارد و ۵۸۸ میلیون سهم رسید که افزایش ۲۹.۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش و حجم معاملات در مرداد ماه افزایشی شد

در ماه یادشده، تمامی بازارها نسبت به ماه گذشته وضعیت متفاوتی داشتند.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، کاهش ۱۴.۹۶ درصدی را در ماه جاری نسبت به ماه گذشته خود تجربه کرد و از ۲۷۹ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال به ۲۳۷ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که ماه منتهی به تیر ۵۱ میلیارد و ۶۸۷ میلیون سهم بود به ۵۰ هزار و ۱۶۷ میلیارد سهم در ماه گذشته رسید و کاهش ۲.۹۴ درصدی را به ثبت رساند.

روند حرکت حجم معاملات بازار دوم سهام در این ماه برخلاف بازار اول سهام، افزایشی بود؛ به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در ماه منتهی به اَمرداد نسبت به ماه گذشته خود با کاهش ۴.۴۰ درصدی از ۲۷۹ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال به ۲۶۷ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با افزایش ۶۴.۴۶ درصدی از ۵۹ میلیارد و ۶۴۱ میلیون سهم به ۹۸ میلیارد و ۸۳ میلیون سهم رسید.

ارزش معاملات بازار بدهی نیز با رشد ۱۹۷.۸۰ درصدی از ۲۵ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال در ماه گذشته به ۷۵ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال در ماه منتهی به اَمرداد ماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۲۵ میلیون برگه به ۷۹ میلیون برگه رسید که رشد چشمگیر ۲۱۳.۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش و حجم معاملات در مرداد ماه افزایشی شد
ارزش معاملات در بازار مشتقه در ماه منتهی به تیر، یک هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال بود در ماه منتهی به اَمرداد به یک هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال رسید و رشد ۳۲.۷۱ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با کاهش ۹۸.۸۵ درصد، از یک میلیارد و ۴۸۴ میلیون قرارداد در ماه قبل به ۱۷ میلیون قرارداد در ماه منتهی به اَمرداد ماه رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در ماه منتهی به اَمرداد در مقایسه با ماه پیش، روندی افزایشی داشتند. ارزش معاملات این بازار از ۲۵۳ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال در ماه قبل به ۳۰۷ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال در ماه یادشده رسید و رشد ۲۱.۰۸ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با رشد ۱۹.۰۲ درصدی در این ماه نسبت به ماه قبل از ۱۸ میلیارد و ۶۸۷ میلیون یونیت به ۲۲ میلیارد و ۲۴۱ میلیون یونیت رسید.

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در ماه منتهی به اَمرداد نسبت به ماه گذشته خود افت ۳.۲۲ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد به یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد کاهش یافت که افت ۴۷ هزار و ۴۰۷ واحدی را نشان می دهد.

همچنین، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در ماه منتهی به اَمرداد ماه نسبت به ماه قبل کاهش داشت و با ۱.۶۱ درصد کاهش از ۴۰۳ هزار و ۷۸۲ واحد به ۳۹۷ هزار و ۲۹۶ واحد رسید و ۶ هزار و ۴۸۵ واحد افزایش یافت.

کد خبر: ۱۷۰٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha