۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
۵۰۰ هنرمند صنایع دستی استان سمنان آموزش دیدند | برگزاری ۹ نمایشگاه
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

۵۰۰ هنرمند صنایع دستی استان سمنان آموزش دیدند | برگزاری ۹ نمایشگاه

سمنان- کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، گفت: در یک سال اخیر ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی استان برای ارتقای توان تولیدی و همچنین چرخه اقتصادی، آموزش دیدند.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی، گردشگری و همچنین ارتقای اقتصادی استان سمنان در این زمینه ها، بیان کرد: حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای ارتقای فروش و برند سازی، آموزش و ... از جمله اقدامات ما در مجموعه میراث فرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته میراث فرهنگی و صنایع دستی استان سمنان توانسته ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی را آموزش دهد، افزود: ۹ نمایشگاه صنایع دستی برای حضور هنرمندان استان سمنان برگزار شده است.

صدور ۷۰۰ مجوز

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه بازار فروش یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان صنایع دستی استان است برای همین منظور تلاش شده تا رویدادهایی مانند نمایشگاه صنایع دستی در استان و کشور برگزار شود، گفت: صدور بیش از ۷۰۰ مجوز چهارگانه صنایع دستی از دیگر اقداماتی بود که در زمینه تسهیل گری این حوزه صورت گرفته است.

کرم زاده با بیان اینکه ثبت شهرهای کلاته‌خیج و مهدی‌شهر به عنوان شهرهای صنایع دستی سوزن دوزی و تانه‌بافی از جمله اقدامات خوبی بود که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد، گفت: در یک‌سال اخیر چهار فرودشگاه صنایع دستی و ۵۰ کارگاه تولیدی در استان راه اندازی شده است تا بتوانیم در زمینه ارتقای تولیدات حوزه صنایع دستی استان عملکرد بهتری را داشته باشیم.

در یک سال گذشته میراث فرهنگی و صنایع دستی استان سمنان توانسته ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی را آموزش دهد

وی از اجرای ۳۰ برنامه نوروزگاهی در استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این برنامه ها در راستای برند سازی و معرفی داشته های استان در زمینه صنایع دستی و گردشگری و به تبع آن، جذب سرمایه‌گذار و گردشگر اجرا شده است.

مرمت ۳۰ اثر

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از مرمت ۳۰ اثر و بافت تاریخی در یک سال اخیر در استان خبر داد و گفت: ثبت ۴۰ اثر منقول و غیرمنقول و محسوس و غیرمحسوس در فهرست میراث ملی از دیگر اقداماتی بود که در زمینه ارتقای گردشگری در استان صورت گرفته است.

کرم زاده از راه اندازی انجمن های میراث فرهنگی در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: از نظرات انجمن‌ها در زمینه ارتقای توسعه گردشگری استان بهره‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالعات بر روی هشت بافت تاریخی استان سمنان نیز در یک سال اخیر انجام شده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا شرایط برای گردشگر پذیری استان سمنان و در نتیجه رشد اقتصادی حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی بهتر کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه ۱۰ جشنواره گردشگری در زمان دولت سیزدهم در استان برگزار شده است، گفت: این رویدادها به ما در شناساندن ظرفیت های استان کمک شایانی می کند.

کد خبر: ۱۷۰٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha