۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
افزایش قیمت طلا در بازار برای سومین روز متوالی| گاوها همچنان محتاطانه عمل می کنند
تحلیل بازار طلا؛

افزایش قیمت طلا در بازار برای سومین روز متوالی| گاوها همچنان محتاطانه عمل می کنند

قیمت طلا در حالی برای سومین روز متوالی افزایش یافته که گاوها همچنان در آستانه برگزاری سمپوزیوم جکسون هول محتاطانه عمل می کنند.

به گزارش بازار، قیمت طلا برای سومین روز متوالی افزایش یافت تا به بالاترین سطح هفتگی خود برسد. وضعیت اقتصادی چین به عنوان مصرف‌کننده کلیدی طلا در بازارهای جهانی به نفع خریداران این فلز گرانبها تمام خواهد شد.

در حال حاضر، قیمت طلا در حال نزدیک شدن به نقطه ۱۷۶۰ دلار است، سطح بازیابی فیبوناچی ۳۸.۲ درصدی از پایین ترین سطح سالانه ۱۶۸۱ دلار به بالاترین قیمت ۱۰ آگوست یعنی ۱۸۰۸ دلار قرار دارد؛ حرکتی که در پی افزایش قیمت سه روز اخیر از پایین ترین سطح ماهانه یعنی ۱۷۲۸ دلار آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اگر گاوها بتوانند مقاومت مهم پیش رو را از میان بردارند، آنگاه آزمایش میانگین متحرک ۲۱ و ۵۰ روزانه (DMA) در نقطه ۱۷۶۹ دلار اجتناب ناپذیر خواهد بود. علاوه بر این، مقاومت ۲۳.۶ درصدی فیبوناچی و صعود به ۱۷۷۸ دلار، چشم انداز نزولی را به چالش خواهد کشید.

افزایش قیمت طلا در بازار برای سومین روز متوالی| گاوها همچنان محتاطانه عمل می کنند

با این حال، گاوها محتاطانه عمل می کنند. زیرا شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) همچنان در زیر خط وسط باقی مانده است. سرمایه گذاران همچنین نسبت به کراس اوور ۲۱ و ۵۰ DMA محتاط هستند که ناشی از بلاتکلیفی بازارهای مالی پیش از برگزاری سمپوزیوم جکسون هول است.

از طرف دیگر، ریزش قیمت طلا منجر به شکل گیری حمایت فوری در پایین ترین سطح روزانه یعنی ۱۷۵۰ دلار قرار دارد که در زیر آن، سطح ۵۰ درصد فیبوناچی در ۱۷۴۴ دلار مجدداً آزمایش خواهد شد. سقف نزولی بحرانی بعدی نیز روی ۱۷۲۹ دلار قرار دارد که نسبت طلایی است فیب ۶۱.۸٪ محسوب می شود.

کد خبر: ۱۷۰٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha