۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۵
موضوع اسناد زمین‌های زراعی در ۲ کمیسیون بررسی می‌شود
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

موضوع اسناد زمین‌های زراعی در ۲ کمیسیون بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مشکلات اسناد زمین‌های زراعی که منجر به زمین خواری‌ها شده در کمیسیون‌های اجتماعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

به گزارش بازار، ذبیح الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: یکی از مشکلات در حوزه کشاورزی بحث اسناد است و حدود ۱۰ درصد از آن‌ها سند دارند و کشاورزان رغبتی برای سند دار کردن زمین‌ها و اراضی شان ندارند.

وی افزود: از علل زمین خواری؛ کوه خواری و جنگل خواری‌هایی که انجام می‌گیرد همین موضوع اسناد است. این موضوع در کمیسیون کشاورزی در حال بررسی است و مقرر شد سازمان منابع طبیعی و سازمان امور اراضی در جلسه‌ای این موضوع را حل و فصل کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: بحث دیگر وضعیت خرد شدن اراضی است. برای باغ‌ها ۴ و نیم هکتار و برای زراعت ۳ و نیم هکتار سند صادر می‌شود و زمین‌های از این خردتر سنددار نمی‌شوند.
اعظمی اظهارداشت: مقرر شد کمیسیون کشاورزی و اجتماعی به همراه سازمان منابع طبیعی و سازمان امور اراضی در جلسه‌ای این موضوع را بررسی کنند و کشاورزان درباره میزان تعرفه برای سنددار شدن اراضی شان گلایه‌مند بودند که این نکته هم مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 0
      با سندی که حدوحدود زمین هر کشاورز با هر متراژی رو بطور دقیق مشخص نکنه و نشه تسهیلات گرفت دیگه نمیشه گفت سند تک برگ حدنگار باید گفت سند تک برگ مشاع و معلومه که رغبتی برای گرفتنش وجود نداره چون نه باعث رفع اختلاف میشه و نه حدوحدو زمین رو بصورت دقیق مشخص میکنه .