۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
ادامه تضعیف پوند انگلیس در بازار فارکس| جفت ارز دلار کانادا/پوند را رصد نمایید
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه تضعیف پوند انگلیس در بازار فارکس| جفت ارز دلار کانادا/پوند را رصد نمایید

نرخ جفت ارز پوند/دلار کانادا (GBP/CAD) روز پنجشنبه پس از دو روز ضعف متوالی ۰.۱۵ درصد افزایش یافت و با اینحال، چشم انداز پوند همچنان مثبت به نظر نمی رسد.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز پوند/دلار کانادا (GBP/CAD) روز پنجشنبه پس از دو روز ضعف متوالی ۰.۱۵ درصد افزایش یافت. این در حالی است که قیمت نفت خام برنت پس از سه روز افزایش یک نفس کوتاه کشیده و فعلا روند رو به جلو قیمت آن متوقف شده است.

با این حال، احساسات کلی در مورد این جفت ارز به این دلیل که شاخص‌های بنیادی نفت خام همچنان یک جهت کلی صعودی را به خود گرفته، نزولی باقی مانده است که انتظار می‌رود دلار کانادا در برابر پوند ضعیف، بار دیگر تقویت شود.

چند هفته پیش، چشم انداز بدبینانه بانک مرکزی انگلیس در مورد اقتصاد بریتانیا باعث ایجاد دور فعلی نزولی این جفت شد. داده‌های ضعیف PMI تولید این هفته و افت شدید شاخص انتظارات تجاری بانک مرکزی انگلستان نیز به تضعیف بیشتر پوند کمک کرده است.

در مقابل، سه روز افزایش تقاضای قدرتمند برای نفت خام به دلیل توقف مذاکرات هسته ای ایران و شایعات بازار در مورد کاهش تولید نفت اوپک پلاس باعث تضعیف دلار کانادا شده است. ترکیب کلی این محرک ها منجر شده تا چفت ارز GBP/CAD در این هفته ۰.۲۹% کاهش نرخ را تجربه نماید. این جفت ارز در حال حاضر، در مسیر ثبت سومین ضرر هفتگی متوالی قرار دارد و طی دو هفته گذشته به ترتیب، ۰.۷۱% و ۰.۸۶% کاهش داشته است.

پیش بینی نرخ پوند/دلار کانادا

ادامه تضعیف پوند انگلیس در بازار فارکس| جفت ارز دلار کانادا/پوند را رصد نمایید


شکست حمایت جفت ارز پوند/دلار کانادا در نقطه ۱.۵۵۲۲۷ (کمترین سطح ۱۵ ژوئن و ۸ آگوست ۲۰۲۲) الگوی مثلث نزولی را تکمیل کرد. این کاهش نرخ همچنین حمایت ۱.۵۳۵۵۶ را که توسط پایین ترین سطح های قبلی در ۱۳ و ۲۲ جولای تشکیل شده بود را نیز از بین برد. در ادامه مسیر، خرس ها باید سطح حمایت ۱.۵۲۴۸۷ را از میان بردارند تا حرکت اندازه گیری شده مثلث در ۱.۵۱۲۳۳ را تکمیل نمایند.

اگر این سناریو، مطابق انتظار پیش برود، پایین ترین سطح ۲۲ مارس ۲۰۱۰ در ۱.۵۱۲۳۳ به یک هدف اضافی به سمت جنوب تبدیل خواهد شد. وخامت بیشتر اوضاع، منجر به ریزش نرخ به سطح روانشناختی ۱.۵۰۰۶۸ در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۰ به عنوان یک هدف نزولی جدید خواهد شد. در زیر این سطح، علامت قیمت ۱.۴۸۳۷۹ هدف بعدی به سمت جنوب خواهد بود که نشان دهنده پایین ترین سطح قبلی است که آخرین بار در ۳ می ۲۰۱۰ مشاهده شده است.

از طرف دیگر، هر حرکت برگشتی صعودی توسط گاوها پس از جهش روی هر یک از این اهداف حمایتی باید مقاومت ۱.۵۵۲۲۷ و مرز نزولی مثلث را از میان بردارد تا شاهد بهبود اوضاع باشیم.

در چنین شرایطی، حرکت رو به بهبود ایجاد شده، شانس رسیدن به ۱.۵۷۰۴۳ (بالاترین قیمت ۳ ژوئن و ۱۰ آگوست) را باز خواهند گرداند.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha