۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کلیات فهرست کالاها با تعرفه صفر برای تجارت با اوراسیا بررسی شد
در دیدار معاون وزیر صمت با وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا؛

کلیات فهرست کالاها با تعرفه صفر برای تجارت با اوراسیا بررسی شد

پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران که در مسکو به سر می‌برد با آندری اسلپنوف، وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بازار، در این دیدار، دو طرف طرفین در خصوص کلیات فهرست کالاهایی که قرار است تعرفه آن‌ها صفر شود و همچنین کالاهایی که در این فهرست قرار ندارند، به گفتگو و تبادل نظر پرداختند تا این فهرست برای نشست آتی ایران با کشورهای اتحادیه اوراسیا آماده شود.

طرفین همچنین در خصوص نحوه توسعه تجارت ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا قبل و بعد از عضویت ایران در این اتحادیه بحث و تبادل نظر کردند.

اسلپنوف با اعلام علاقمندی روسیه و اتحادیه اوراسیا به عضویت ایران در این اتحادیه گفت: ارزیابی ما از برنامه‌های تجاری ایران عالی است و از همین مسیر پشتیبانی خواهیم کرد.

وی به امکان تجارت با روبل و ریال گفت: حل مشکل تبادلات مالی کمک زیادی به توسعه تجارت دو کشور کرده است.

وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا به بررسی فهرست کالایی در آخرین جلسه طرف ایرانی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم که دور بعدی مذاکرات از یک ماه آینده آغاز شود.

پیمان پاک نیز در این دیدار با بیان اینکه در چند ماه گذشته شاهد رشد ۴۵ درصدی تجارت ایران با روسیه و افزایش فعالیت ۵۰ درصدی ایران در بخش ترانزیت کریدور شمال – جنوب بوده ایم گفت: تا یک ماه آینده فهرست کالایی ایران آماده می‌شود تا در نشست آتی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اعلام آمادگی ایران برای تصویب هرچه سریعتر فهرست نهایی کالاها گفت: ما پیشنهادات خود را در خصوص کالاهای لیست منفی آماده و در نشست آتی ارائه می‌کنیم.
رئیس سازمان توسعه تجارت در پایان این دیدار ابزار امیدواری کرد تا این معاهده بزودی نهایی شود.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha