۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
تاثیر مثبت تعویق ۳ ماهه پرداخت اقساط بر اقتصاد خانواده ها
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

تاثیر مثبت تعویق ۳ ماهه پرداخت اقساط بر اقتصاد خانواده ها

نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: مصوبه تعویق سه ماهه پرداخت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه می‌تواند شرایط زندگی را برای قشر اعظمی از خانوارها تسهیل کند.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، شهاب نادری با اشاره به مصوبه بانک مرکزی مبنی بر تعویق اقساط وام های قرض الحسنه گفت: گزارش گیری از بانک ها در خصوص نحوه برخورد با مشتریان و همچنین اجرای مصوبه استمهال سه ماهه اقساط باید در دستور کار بانک مرکزی قرار بگیرد تا به این ترتیب بانک های قانون مدار مورد تشویق و حمایت های لازم قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه اقساط بانکی بخش مهمی از زنجیره معیشت یک خانوار را تشکیل می دهد، تصریح کرد: همین مصوبه تعویق سه ماهه پرداخت اقساط وام های قرض الحسنه می تواند شرایط زندگی را برای قشر اعظمی از خانوارها تسهیل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین با اشاره به تصمیم دولت برای قرص الحسنه شدن وام یک میلیون تومانی گفت: دولت حتی می تواند با افزایش یارانه های خود به بانک مرکزی ارایه این نوع وام را به صورت بلاعوض برای مردم در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور همه مشاغل را دستخوش رکود کرده است، افزود: لازم است دولت حمایت های مستمری را از زنجیره تولید و همچنین مشاغل مختلف در دستور کار خود قرار دهد.

نادری ادامه داد: دولت تا پایان مهار کرونا باید بسته های حمایتی مختلفی را برای جامعه در نظر بگیرد تا تبعات مشکلات اقتصادی دامنگیر کشور نشود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس آماده کمک به دولت برای بهبود شرایط کشور بوده و در این راستا تاکنون جلسات کارشناسی بسیاری را برگزار کرده است.

کد خبر: ۱۷٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha