۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
صدور گواهی امضاء الکترونیکی ۶۰.۹ درصد رشد کرد

صدور گواهی امضاء الکترونیکی ۶۰.۹ درصد رشد کرد

افزایش ۶۰.۹ درصدی صدور گواهی امضای الکترونیکی، افزایش ۱۴.۷ جواز خدمات فنی و مهندسی و افزایش ۵۷.۱ صدور جواز تاسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی از مهمترین نتایج عملکرد ۸ ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، در هشت ماهه امسال ۱۷ هزار و ۵۴ جواز تاسیس صنعتی صادر شد که با در نظر گرفتن رقم صدور جواز تاسیس صنعتی در مدت مشابه پارسال( ۱۴ هزار و ۷۲۸ فقره) ۱۵.۸ درصد افزایش داشته است.

برای جوازهای تاسیس صنعتی در هشت ماهه امسال پیش بینی اشتغال ۳۹۴ هزار و ۹۲۱ نفری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته(اشتغال پیش بینی شده ۳۴۵ هزار و ۸۲۲ نفر) با افزایش ۱۴.۲ درصدی روبه رو بوده است.

همچنین پروانه بهره برداری صنعتی صادره در هشت ماهه امسال ۳ هزار و ۹۶۰ فقره بوده و با توجه به صدور ۳ هزار و ۸۱۱ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در هشت ماهه ۱۳۹۷، افزایش ۳.۹ درصدی داشته است.

در حوزه تجارت خارجی نیز در هشت ماهه امسال ۴ هزار و ۹۴۲ کارت بازرگانی و در هشت ماهه پارسال ۴ هزار و ۷۷۷ کارت بازرگانی صادر شده بود که حاکی از افزایش ۳.۵ درصدی در این حوزه است.

افزایش ۶۰.۹ درصدی صدور گواهی امضای الکترونیکی

گواهی های امضای الکترونیکی نیز در بخش تجارت الکترونیک افزایش ۶۰.۹ درصدی در هشت ماهه امسال را شاهد بود. در این حوزه در هشت ماهه امسال یکصد هزار و ۱۰ گواهی و در هشت ماهه پارسال ۶۲ هزار و ۱۶۹ گواهی امضای الکترونیکی صادر شده بود.

اما در حوزه نرم افزار نیز با اهتمامی که وجود داشت با افزایش ۳۱.۳ درصدی صدور پروانه‌های بهره برداری نرم‌افزار روبه رو بودیم. در این حوزه در هشت ماهه امسال ۲۱ فقره و در هشت ماهه پارسال ۱۶ فقره پروانه‌ بهره برداری نرم‌افزار صادر شد.

از سوی دیگر میزان اشتغال پیش بینی شده این پروانه های بهره برداری نرم افزار در هشت ماهه امسال ۴ هزار و ۷۷۴ نفر و در هشت ماهه پارسال ۵۹۲ نفر بوده که افزایش ۷۰۶.۴ درصدی داشته است.

افزایش ۱۴.۷ صدور جواز خدمات فنی و مهندسی

صدور جواز خدمات فنی و مهندسی نیز در حوزه پژوهش، فنی و مهندسی و تحقیق و توسعه نیز افزایش ۱۴.۷ درصدی داشت.

در هشت ماهه امسال ۲۱۸ و در هشت ماهه پارسال ۱۹۰ جواز خدمات فنی و مهندسی صادر شده بود.

همچنین با توجه به صدور ۱۱۱ پروانه فنی و مهندسی در هشت ماهه امسال، صدور این پروانه نیز افزایش ۰.۹ درصدی داشت. در هشت ماهه پارسال ۱۱۰ پروانه فنی و مهندسی صادر شده بود.

افزایش ۵۷.۱ صدور جواز تاسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی

همچنین صدور جواز تاسیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی در هشت ماهه امسال با افزایش ۵۷.۱ درصدی مواجه بود. در هشت ماهه امسال ۱۱ فقره و در هشت ماهه پارسال ۷ فقره جواز تاسیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی صادر شده بود.

در حوزه پژوهش، فنی و مهندسی و تحقیق و توسعه صدور پروانه تحقیق و توسعه نیز افزایش ۲۶.۴ درصدی داشت. تعداد پروانه های صادره این بخش در هشت ماهه امسال ۱۱۵ مورد و در هشت ماهه پارسال ۹۱ فقره بوده است.

کد خبر: ۱٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha