۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
هفته آینده تفاهمنامه سامانه سپهتن امضا می‌شود
رئیس پلیس راهور:

هفته آینده تفاهمنامه سامانه سپهتن امضا می‌شود

هادیانفر، رئیس پلیس راهور از اتصال سامانه سپهتن به سامانه جامع پیمایش جهت اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس مسافت طی شده خبر داد.

به گزارش بازار، سید کمال هادیانفر درباره اتصال سامانه سپهتن به سامانه جامع پیمایش جهت اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس مسافت طی شده، گفت: نصب سامانه سپهتن یا سامانه پایش هوشمند ناوگان، در گذشته برای ناوگان مسافری پیش بینی شده بود که فعالیت شرکت مجری این طرح، اشکالاتی داشت؛ از جمله این که منبع نرم افزار کاملا خارجی بود و باید بومی می‌شد تا کارایی بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در بخش اول این طرح، حدود ۱۱ هزار اتوبوس به تجهیزات موقعیت یاب مجهز شدند و پاسگاه‌های پلیس راه نیز به این سامانه وصل شدند و هم اکنون کنترل‌ها با سامانه سپهتن نوین که جایگزین سامانه قبلی شده، اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول اظهار کرد: آن چه که پلیس راهور از سه سال قبل پیگیری کرده، این است که ناوگان باری اعم از کامیون ها، تریلی‌ها و تانکرها نیز، باید به صورت سیستمی کنترل شوند که پس از طرح موضوع در دولت دوازدهم، مقرر شد که ۳۶۵ هزار وسیله نقلیه در این ناوگان به سامانه سپهتن تجهیز شوند که فاز دوم این طرح را شامل می‌شود.

وی همچنین گفت: قرار شد تفاهمنامه چهار جانبه‌ای میان پلیس راهور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت امضا شود که متن این تفاهمنامه آماده شده است.

هادیانفر درباره ایرادی که پلیس راهور از متن تفاهمنامه تنظیم شده قبلی گرفته بود، گفت: در مناقصه، شرکتی که صرفا پول داشته باشد، مشکلات را حل نخواهد کرد؛ بلکه باید ظرفیت فنی لازم را هم داشته باشد و به همین علت، تاکید کردیم که تفاهمنامه باید پیوست فنی هم داشته باشد. پلیس باید حتما صلاحیت فنی مجری طرح را تایید کند.

وی تاکید کرد: تا هفته آینده با رفع ایرادات متن، تفاهمنامه چهارجانبه میان راهور، راهداری، پخش فرآورده‌های نفتی و بهینه سازی مصرف سوخت به امضا خواهد رسید و باید پیگیری کرد که شرکت توانمند برای اجرای طرح انتخاب شود.

هادیانفر افزود: مجری طرح باید تجهیزات فنی لازم را روی ناوگان باری اعم از موجود در جاده ها، تولید داخل و وارداتی انجام دهد تا پلیس بتواند کنترل‌های لازم را انجام دهد؛ زیرا این طرح مزایایی مانند مبارزه با قاچاق و صرفه جویی در مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۷۰٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      خیلی خوب میشه جلو قاچاق گرفته میشه الان خیلیها اتو بوسها را اوراق کر دند ولی سوری معا ینه و صورت میگیرند در شر ایطی که ما شینی وجود ندارد