۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
افزایش ۱۰ درصدی طرح های تصویبی در هیات سرمایه گذاری خارجی
در گزارش عملکرد ۸ ماهه وزارت صمت اعلام شد

افزایش ۱۰ درصدی طرح های تصویبی در هیات سرمایه گذاری خارجی

در هشت ماهه سال ۱۳۹۸ تعداد ۵۵ طرح سرمایه گذاری خارجی، صنعتی، معدنی و تجاری با مجموع سرمایه گذاری ۷۸۴.۶ میلیون دلار به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسیده است که از لحاظ تعدادی نسبت به مدت مشابه پارسال(۱۳۹۷) ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، در هشت ماهه ۱۳۹۷ تعداد ۵۰ طرح با ۸۳۷ میلیون دلار سرمایه گذاری به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسیده بود.

سهم ۳۰.۷ درصدی بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانک‌ها

همچنین تسهیلات پرداختی بانکها و موسسات اعتباری در ۷ ماهه ۱۳۹۸ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۴۴۷.۸ هزار میلیارد تومان است. تسهیلات بخش صنعت و معدن به ۱۳۷.۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. در بخش بازرگانی نیز ۸۳.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن و بازرگانی، به ترتیب ۳۰.۷ و ۱۸.۷ درصد بوده است.

گفتنی است که در ۷ ماهه پارسال( ۱۳۹۷) ۳۵۱.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانکها و موسسات اعتباری به بخش‌های اقتصادی پرداخت شد. از این میزان تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن۹۹.۳ هزار میلیارد تومان و تسهیلات پرداختی به بخش بازرگانی ۴۹.۶ هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات پرداختی در هفت ماهه پارسال ۲۷.۷ درصد و سهم بخش بازرگانی ۱۳.۸ درصد بوده است.

پرداخت نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۴۰۱۳ واحد در قالب پروژه رونق تولید

همچنین در راستای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی و با اهتمام ویژه ای که به این مهم وجود داشت، از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان آبان ماه ۱۳۹۸ در مجموع مبلغی حدود ۷۹ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال تسهیلات به ۴ هزار و ۱۳ واحد در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شده است.

این واحدها در واقع بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت کاری بالای ۶۰ درصد بوده اند و تعداد واحدهای ثبت نام کننده برای دریافت این تسهیلات در مجموع ۱۰ هزار و ۱۱۶ واحد بوده است.

از سوی دیگر در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال(تبصره ۱۸) از ابتدای اسفندماه ۱۳۹۷ تا پایان آبان ۱۳۹۸ تعداد یک هزار و ۴۴۹ واحد به بانک های عامل معرفی که از این تعداد، ۱۶۳ واحد تسهیلات خود را به ارزش ۹۷۱.۶ میلیارد تومان دریافت کرده اند. تعداد کل ثبت نامی ها در این حوزه ۴ هزار و ۳۸۱ مورد بوده است.

کد خبر: ۱٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha