۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
اصلاح شدید جفت ارز پوند/روپیه هند|  روند ریزشی همچنان ادامه خواهد داشت
تحلیل بازار فارکس؛

اصلاح شدید جفت ارز پوند/روپیه هند| روند ریزشی همچنان ادامه خواهد داشت

قیمت جفت ارز پوند/روپیه با ظهور نشانه هایی از ضعف بیشتر در اقتصاد بریتانیا به پایین ترین سطح خود از ۶ جولای سال جاری سقوط کرد.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز پوند/روپیه با ظهور نشانه هایی از ضعف بیشتر در اقتصاد بریتانیا به پایین ترین سطح خود از ۶ جولای سال جاری سقوط کرد. این جفت در صبح روز سه شنبه روی نرخ ۹۴.۰۱ معامله شد که حدود ۳.۵۰ درصد پایین تر از بالاترین سطح این ماه بود.

واگرایی اقتصادی بریتانیا و هند
اقتصاد هند از بحران اقتصادی همه گیری کرونا نسبتاً خوب و موفق بیرون آمده است. اقتصاددانان بر این باورند که اقتصاد هند در سه ماهه اول سال بین ۱۲.۵ تا ۱۵ درصد رشد کرده است. علاوه بر این، رشد تولید ناخالص داخلی سالانه آن بیش از ۷ درصد است و تحلیلگران بر این باورند که در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به میزان ۷.۲ درصد رشد خواهد کرد.


تورم هند به دلیل قیمت نسبتاً پایین نفت و گاز طبیعی به خوبی مهار شده است. علاوه بر این، این کشور از بحران اوکراین برای به دست آوردن انرژی ارزان قیمت از روسیه استفاده کرده است. در نتیجه، تحلیلگران معتقدند که بانک مرکزی هند (RBI) انگیزه ای برای افزایش نرخ بهره ندارد.

قیمت جفت ارز GBP/INR به دلیل علائم هشدار دهنده در خصوص وضعیت اقتصاد بریتانیا کاهش یافته است. بر اساس گزارش سیتی گروپ، تورم این کشور در ژانویه سال آینده به ۱۸.۶ درصد افزایش خواهد یافت. اگر این تحلیل دقیق باشد، این بالاترین سطح تورم طی بیش از ۵۰ سال گذشته خواهد بود.

پیش بینی نرخ جفت ارز پوند/روپیه

اصلاح شدید جفت ارز پوند/روپیه هند|  روند ریزشی همچنان ادامه خواهد داشت

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ مبادله پوند به روپیه هند طی چند روز گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. افزایش فشار فروش فروش زمانی آغاز شد که این جفت در حدود ۹۷.۲۸ یک الگوی دوگانه را تشکیل داد. سپس پس از حرکت به زیر خط گردن این الگو در نقطه ۹۵.۴۰ شتاب گرفت. در نتیجه، این جفت به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه نزول کرده و پایین ترین نقطه را در ۶ جولای دوباره آزمایش کرده است.
بنابراین، شکست به زیر این سطح، احتمال سقوط آن به سطح روانی بعدی در سال ۹۳ را باز می کند. برعکس، حرکت بالاتر از نقطه مقاومت در سال ۹۴، دیدگاه نزولی را باطل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۷۰٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha