۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
بیش از ۴۵۰۰ طرح روستایی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
وزیر کشور:

بیش از ۴۵۰۰ طرح روستایی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر کشور با بیان اینکه که مساله استخدامی دهیاران کشور در دستور کار وزارت کشور قرار دارد، گفت: طی هفته دولت بیش از ۴۵۰۰ طرح روستایی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، احمد وحیدی روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه دوره حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری که در قم برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی با تاکید بر اینکه در الگوی رشد اقتصادی، باید به دنبال الگوی بومی و متناسب با فرهنگ خود باشیم، افزود: در الگوی رشد اقتصادی، روستاها دارای اهمیت بالایی هستند و تلاش بر این است که نقاط ضعف روستاها به‌صورت مستمر شناسایی و برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

وزیر کشور ادامه داد: اصالت‌های عمیق اسلامی، بومی، اجتماعی، روابط سنتی در روستاها وجود دارد که در شهرها اثر چندانی از آن نیست، الگوی رشد و پیشرفت ایرانی-اسلامی، الگویی همه‌جانبه است و فقط مباحث اقتصادی را شامل نمی‌شود.

وحیدی با اشاره به مشکل مسکن و اشتغال در کلان‌شهرها، اضافه کرد: سیاست‌های افزایش جمعیت و حمایت از خانواده در روستاها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: احساس امید به آینده، نشاط و تمسک به ارزش‌های اسلامی، زیرساخت‌های اساسی رشد و توسعه همه‌جانبه روستاهای کشور است.

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر اینکه هدف نهایی تمام الگوهای رشد، باید تربیت انسان معنویت خواه و کمال‌گرا باشد، اظهار کرد: در کنار این الگو، رشد اقتصادی و توسعه نیز معنا می‌یابد.

وحیدی خاطرنشان کرد: مناسبات کنونی جهان به نحوی طراحی‌شده است که افراد ثروتمندتر دارای قدرت نفوذ و ارزش اجتماعی بالاتری هستند؛ شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ و به ظاهر مستقل نیز بدون پایبندی به مقررات و قوانین اقتصاد جهانی نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

وی یادآور شد: مساله برجام نشان داد که کشورهای اروپایی به خاطر گره خوردن به پیوندهای اقتصاد جهانی نمی‌توانستند به‌ صورت مستقل اقدامی انجام دهند و حتی به شرکت‌های تحت امر خود نیز قدرت تحکم نداشتند.

وزیر کشور بابیان اینکه سیاست بازگشت به روستا و مهاجرت معکوس بدون توسعه روستاها امکان‌پذیر نیست، گفت: متاسفانه بخشی از ۹۰ هزار سکونت‌گاه روستایی کشور، از سکنه خالی شده است.

نخستین دوره آموزشی ویژه فرمانداران، مدیران کل دفتر امور روستایی، بخشداران، روحانیون و دهیاران با عنوان حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری از شنبه ۲۹ مردادماه تا سه‌شنبه اول شهریورماه در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی (عج) قم برگزار شد.

کد خبر: ۱۷۰٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha