۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
صادرات گاز کانادا به آلمان آسان نخواهد بود

صادرات گاز کانادا به آلمان آسان نخواهد بود

نخست وزیر کانادا با اشاره به فاصله قابل توجه بین میادین گازی در غرب این کشور و بنادر حاشیه سواحل اقیانوس اطلس، احتمال کمی داد که بتوان گاز طبیعی مایع را تحویل داد.

به گزارش بازار، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا دوشنبه اذعان کرد حتی اگر کشورهای اروپایی بخواهند منابع متنوعی را برای تأمین گاز خود انتخاب کنند تا کمتر به روسیه وابسته باشند، واردات گاز کانادا به آلمان کار آسانی نخواهد بود.

جاستین ترودو در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتس صدراعظم آلمان در مونترال، با اشاره به فاصله قابل توجه بین میادین گازی در غرب این کشور و بنادر حاشیه سواحل اقیانوس اطلس، احتمال کمی داد که بتوان گاز طبیعی مایع را تحویل داد.

ترودو گفت: «ما گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا منطقی است گاز طبیعی مایع را صادر کنیم و آیا صادرات مستقیم به اروپا سودآور است یا خیر».

اولاف شولتس، که به کانادا سفر کرده است، گفت که آلمان ساخت زیر ساخت‌ها در بنادر و همچنین لوله‌های انتقال گاز را سرعت می‌بخشد تا واردات گاز طبیعی مایع افزایش پیدا کند و به این منظور به کشورهایی مانند کانادا روی می‌آورد.

شولتس افزود، آلمان می‌خواهد به وابستگی به تأمین گاز خود از طریق روسیه پایان دهد.

کانادا در سواحلی که در حاشیه اقیانوس اطلس دارد دارای پایانه‌های گاز طبیعی مایع نیست و برای آنکه بتواند به اروپا گاز صادر کند، باید چنین پایانه‌هایی را بسازد. علاوه براین، خط لوله گاز جدیدی لازم است تا گاز را از ایالت آلبرتا در غرب کانادا به سواحل شرقی این کشور انتقال دهد و این امر نیازمند هزینه‌های حمل و نقل بالاست.

از زمانی که روسیه به تدریج انتقال گاز به اروپا را کاهش داده، مسئله امنیت انرژی آلمان که به شدت به گاز روسیه وابسته است، حادتر شده است.

کد خبر: ۱۷۰٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha