۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
اتصال سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی و دامداری به خدمات هوشمند
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

اتصال سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی و دامداری به خدمات هوشمند

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با الکترونیکی شدن سامانه بازارگاه، مشخص می‌شود تاجر چه میزان نهاده وارد کرده یا چقدر نهاده در اختیار مرغدار و دامدار قرار گرفته است.

به گزارش بازار، عباس عسگرزاده معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سامانه بازارگاه بستری برای توزیع نهاده میان واردکنندگان، مرغداران و دامداران است که بر مبنای سهمیه، نهاده مورد نیاز خریداری می‌کنند.

عسگرزاده افزود: با الکترونیکی شدن سامانه بازارگاه، خدمات همانند کارت سوخت است که بر مبنای آن مشخص می‌شود تاجر چه میزان نهاده وارد کرده یا چقدر نهاده در اختیار مرغدار و دامدار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با الکترونیکی شدن خدمات سامانه بازارگاه بدلیل قابلیت رصد و ارزیابی دیگر خبری از سودجویی و رانت نیست، درحالیکه رصد واردات این میزان نهاده با سیستم دستی به سختی انجام می‌شود که قابلیت اشتباه وجود دارد.

بنابر گفته معاون بازرگانی گرچه سامانه بازارگاه از سال ۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده است، اما بنابر مصوبه تا پایان شهریور باید خدمات این سامانه بصورت الکترونیکی انجام شود که براین اساس مشخصات و اطلاعات میزان واردات نهاده توسط کشتی، تاجر و این میزان برای تولید چقدر محصول است، به سهولت قابل رصد و کنترل است.

کد خبر: ۱۷۰٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha