۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
ضرورت افزایش رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی در نمایندگی‌های ایران
عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس عنوان کرد

ضرورت افزایش رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی در نمایندگی‌های ایران

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: باید رایزن های اقتصادی و بازرگانی بیشتری آموزش ببینند و در نمایندگی های کشورمان در سراسر دنیا حضور یابند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی، در رابطه وضعیت تحقق دیپلماسی اقتصادی از سوی رایزن های اقتصادی، گفت: یکی از وظایف مهمی که بر دوش دستگاه دیپلماسی قرار دارد، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دنیا است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این راستا باید رایزن های اقتصادی و بازرگانی آموزش ببینند و در نمایندگی های کشورمان در سراسر دنیا حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد رایزن های اقتصادی متناسب با میزان نمایندگی های کشورمان نیست، ادامه داد: در واقع وزارت امور خارجه باید تلاش کند در این حوزه رایزن های بیشتری را آموزش دهد و فعال کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کشورهای همسایه و منطقه دارای ظرفیت های خوبی هستند، افزود: در واقع شناسایی بازارهای جدید برای صادرات محصولات کشورمان بر عهده رایزن های اقتصادی است که اکنون این مهم به خوبی محقق نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی تسهیل گری صادرات محصولات ایرانی در گرو فعالیت بیشتر حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه بوده که نیازمند توجه بیشتر است.

کد خبر: ۱۷۰٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha