۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
نقش ویژه کارگران در تحقق جهش تولید
یادداشت؛

نقش ویژه کارگران در تحقق جهش تولید

تبریز- «نیروی انسانی ماهر سرمایه هر کشوری بوده و در این بین کارگران به عنوان بازوی توسعه ای واحدهای تولیدی و صنعتی نقش مهمی در تحقق شعار سال که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، دارند» این، بخشی از یادداشت محمدرضا علی‌اشرفی کارشناس مسائل اقتصادی و فعال رسانه ای است که برای خبرگزاری بازار نوشته است.

محمدرضا علی اشرفی- نیروی انسانی ماهر سرمایه هر کشوری بوده و در این بین کارگران به عنوان بازوی توسعه ای واحدهای تولیدی و صنعتی نقش مهمی در تحقق شعار سال که با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است، دارند.

این هفته که به نام کار و کارگر نامگذاری شده است بهانه‌ای برای تجلیل از خدمات و نقش قشر کارگر در رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی یک جامعه به شمار می‌رود چراکه با توجه به اهمیت جایگاه کارگران در عرصه اقتصاد و تولید، این قشر می‌توانند نقش بسزایی در تحقق اهداف جهش تولید داشته باشند.

استان آذربایجان شرقی با حدود چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی به عنوان یکی از قطب های اصلی اقتصادی کشور محسوب می شود و حدود ۷۰۰ هزار کارگر مشمول قانون کار و بیمه اجباری در این استان مشغول به کار هستند.

با توجه به جمعیت چهار میلیون نفر آذربایجان شرقی و جمعیت کارگری ۷۰۰ هزار نفری این استان می توان به ظرفیت و پتانسیل بالای جامعه کارگری پی برد.

با اینکه این جمعیت بزرگ همواره با چالش‌های بسیاری از جمله افزایش ناچیز دستمزد، پرداخت دیرهنگام حقوق و نداشتن امنیت شغلی رو به رو هستند ولی می توانند بازوی حرکت و توسعه واحد تولیدی و صنعتی باشند و در تحقق جهش تولید نقش ویژه ای ایفا کنند.

در کشورهای توسعه یافته با استفاده بهتر از اندیشه و بازوی هنرمند کارگران و نیروهای انسانی زمینه پیشرفت و رونق دو چندان یک واحد تولیدی فراهم می شود و باید در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید» نامگذاری شده است در این مسیر گام برداشت و از پتانسیل کارگران استفاده کرد.

استان آذربایجان شرقی با داشتن صنایع مادر همچون مجموعه تراکتورسازی، ماشین سازی، پالایشگاه، پتروشیمی و کارخانه های تولید شکلات و لبنیات در کنار کارگران فعال و سخت کوش می تواند حرف های زیادی برای گفتن در صنعت کشور داشته باشد.

هفته کارگر باید بهانه ای باشد تا آسایش خاطر و امنیت شغلی کارگران از سوی نهادهای کلان تصمیم‌ساز کشور بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

چرخ سازندگی و بالندگی با دست های پر توان این کارگران که به عنوان نیروی کار خلاق و به تعبیر مقام معظم رهبری سربازان اقتصاد مقاومتی هستند، محقق می شود و در این بین نقش کارگر به‌عنوان محرک و راهبر تولید در تحقق جهش تولید کلیدی است.

متاسفانه با تمام این اوصاف یکی از اقشاری که کمتر به آنها پرداخته شده کارگران هستند و با اینکه اقتصاد و صنعت به عنوان پایه توسعه کشور مطرح بوده و کارگران نیز به عنوان بخش مهم و اساسی این پایه مطرح هستند، سلامت و رفاه آنها نقش زیادی در توسعه کشور و تأمین نیازهای شرایط حال کشور دارد و باید مشکلات و دغدغه‌های قشر کارگر برطرف شود.

کد خبر: ۱۷٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha