باید از همه ظرفیت‌ها در مسیر توسعه کسب‌وکار استفاده کرد
رئیس سازمان بسیج اصناف مطرح کرد

باید از همه ظرفیت‌ها در مسیر توسعه کسب‌وکار استفاده کرد

مدیرعامل سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به مزیت‌های شمال ایران در تسهیل تجارت با منطقه اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه کسب‌وکار تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور با حضور در اتاق رشت با رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و گفت‌وگو کرد.

غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور با اشاره به مزیت‌های رقابتی منطقه آزاد انزلی در زمینه توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا، همکاری بیشتر با سازمان منطقه آزاد انزلی و فعالان اقتصادی این منطقه را زمینه‌ساز توسعه و بهبود وضعیت عنوان کرد.

وی افزود: در جریان جهاد اقتصادی باید از همه ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی کشور در مسیر توسعه کسب‌وکار، درآمدزایی ارزی و اشتغال‌زایی بیشتر بهره برد و در این میان مناطق آزاد و به‌ویژه منطقه آزاد انزلی از نقش محوری برخوردار هستند.

وی با ارائه تحلیلی از فلسفه وجودی، اقدامات و برنامه‌های بسیج اصناف کشور، گفت: تاکنون مجموعه بسیج فعالان اقتصادی کشور، با همکاری اتاق‌ها، ۳۴ دفتر بسیج تجار ایجاد کرده است؛ چراکه رفع مشکلات و موانع حوزه تجار در اولویت تلاش‌های سپاه و بسیج کشور قرار دارد و در این میان کمک کردن به بخش خصوصی و زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد برای هم‌افزایی بیشتر، از نخستین برنامه‌های این نهاد است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است، گفت: محدوده منطقه آزاد انزلی علی‌رغم بهره‌مندی از مساحتی بالغ‌بر دو هزار هکتار و کوچک‌ترین منطقه آزاد کشور بودن با هیچ منطقه‌ای در کشور از منظر زیبایی و امکانات طبیعی، گردشگری و ظرفیت‌های ترانزیت بین‌المللی، قابل‌مقایسه نیست.

عیسی فرهادی با اشاره به دسترسی بیش از ۲۵ میلیون نفر از جمعیت کشور با فاصله نیم تا ۴ ساعت به این منطقه، اضافه کرد: این مزیت موجب کاهش هزینه‌های خانواده‌ها برای انجام یک سفر ارزان‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر و اقبال بیشتر به این منطقه گردیده، بااین‌حال منطقه آزاد انزلی تاکنون موفق به اجرای اقدامات اساسی جهت جذب و ماندگاری گردشگر نشده است.

کد خبر: ۱۷۰٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha