۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
بالاترین حداقل دستمزد متعلق به کدام کشور است؟
بازار گزارش می دهد؛

بالاترین حداقل دستمزد متعلق به کدام کشور است؟

حداقل دستمزد مساله ای است که هم سیاست گذار و هم نیروی کار درگیر آن است. در این گزارش بالاترین حداقل دستمزد در کشورهای صنعتی مطالعه شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: یکی از دغدغه های اصلی نیروی کار دستمزد است و اغلب کشورها هم سالانه میزان حداقل دستمزد را مشخص می کنند تا معیاری برای تعیین دستمزدها مشخص شود. آمارها نشان می دهد بالاترین میزان دستمزدها در کشورهای صنعتی وجود دارد و البته هزینه های زندگی هم در این کشورها بیشتر از کشورهای در حال توسعه است.

بررسی های انجام شده توسط مجمع جهانی اقتصاد تایید می کند در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی میزان درآمد یک خانواری که در زمره نیروی کار ماهر قرار می گیرند برای تامین حداقل های زندگی کفایت می کند. در این گزارش آمده است: «دستمزد قرار است هزینه های زندگی افراد را تامین کند ولی در بسیاری از کشورهای دنیا فاصله زیادی بین حداقل دستمزد و هزینه های زندگی وجود دارد.»

مجمع جهانی اقتصاد به منظور ارزیابی میزان حداقل دستمزد در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی، گزارش مفصلی در این زمینه منتشر کرده است. طبق این گزارش کشور لوکسامبورگ بالاترین میزان حداقل دستمزد را در میان تمامی کشورهای صنعتی دارد. هر نیروی کار ماهر که بالاتر از ۱۸ سال داشته باشد و وارد بازار کار شده باشد برای هر ساعت کار در این کشور حداقل ۱۵.۸۷ دلار امریکا دستمزد دریافت می کند.

کشور استرالیا از نظر حداقل دستمزد در دنیا جایگاه دوم را دارد و در سال ۲۰۲۲ و بعد از افزایش ۲ درصدی حداقل دستمزد در اواسط سال جاری توانست به رقم ۱۴.۹۷ دلار به ازای هر ساعت کار برسد.

این کشور حداقل سن کار برای نیروی کار ماهر را ۲۱ سال ارزیابی کرده است و دستمزد پرداختی به افراد کمتر از ۱۸ سال پایین تر از دیگران است.سومین کشور این فهرست نیوزیلند است که به ازای هر ساعت کار به نیروی کار ماهر حداقل ۱۳.۴۱ دلار پرداخت می شود.

در این کشور افراد بالای ۱۶ سال می توانند از حداقل دستمزد بهره مند شوند ولی افراد کمتر از ۱۶ سال اجازه ورود رسمی به بازار کار را ندارد. برای دریافت حقوق ثابت و دایمی و استخدام در یک شرکت در این کشور کوچک آسیا-پاسیفیک باید حداقل ۱۸ سال داشت.جایگاه چهارم به بریتانیا اختصاص دارد و حداقل دستمزد در این کشور برابر با ۱۱.۴۳ دلار به ازای هر ساعت کار است.

حداقل سن کار رسمی در بریتانیا برابر با ۲۳ سال است و طبق قانون یک فرد برای اینکه بتواند به عنوان نیروی کار ماهر معرفی شود یا باید دوره ای را در دانشگاه گذرانده باشد یا مهارت اموزی کرده باشد. به همین دلیل حداقل سن ۲۳ سال است.

هلند در این رده بندی جایگاه پنجم دارد و حداقل دستمزد این کشور برابر با ۱۰.۲۷ دلار است ولی افراد کمتر از ۲۱ سال اجازه کار رسمی و قانونی ندارند و به همین دلیل است که افراد کمتر از ۲۱ سال دستمزدی بسیار کمتر از متعارف دریافت می کنند.

دیگر کشورهای این فهرست را می توان فرانسه و آلمان دانست. در فرانسه حداقل دستمزد نیروی کار برابر با ۱۰.۷۱ دلار به ازای هر ساعت است و در آلمان به هر نیروی کار ۱۰.۵۹ دلار به ازای هر ساعت کار دستمزد پرداخت می شود.

کد خبر: ۱۷۰٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha