۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
استقبال ایران از سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه بندر چابهار
معاون اول رییس‌جمهور عنوان کرد

استقبال ایران از سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه بندر چابهار

مخبر، معاون اول رییس جمهوردر دیدار با وزیر بنادر هند، توسعه بندر چابهار را فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم دو کشور و منطقه برشمرد و بر افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این بندر مهم تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمد مخبر در دیدار «ساراباناندا سونوال» با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تکمیل زیرساخت‌های بندر چابهار، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از حضور و سرمایه‌گذاری خارجی در تکمیل و توسعه بندر چابهار استقبال می‌کند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: با تکمیل این بندر مبادلات تجاری و ترانزیتی کریدور شمال- جنوب در منطقه افزایش و فعالیت چشمگیری خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به پیشینه تاریخی و روابط عمیق و گسترده فرهنگی دولت و ملت های ایران و هند افزود: حجم سرمایه گذاری‌ها و مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور متناسب با روابط طولانی و عمیق سیاسی نیست و تهران از اجرای توافقات و مناسبات تجاری با دهلی نو حمایت و پشتیبانی می‌کند.

مخبر همچنین بر توسعه و ارتقاء همکاری‌های دو کشور در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

«ساراباناندا سونوال»، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند نیز در این دیدار با ابراز علاقمندی در خصوص افزایش سرمایه گذاری‌ها در توسعه بندر چابهار گفت: از سیاست و چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در راستای تبدیل بندر چابهار به یک هاب مهم بین‌المللی و منطقه‌ای حمایت می‌کنیم و دولت هند برای حضور سازنده در این طرح مهم جدی است.

وی با اشاره به مذاکرات سازنده و مفید در سفر هیات هندی به ایران و تاکیدات دهلی نو در زمینه ارتقای روابط همه جانبه با تهران، تصریح کرد: به زودی گام‌های بلندی در ارتقای روابط و همکاری دو دولت ایران و هند برداشته می شود و دهلی نو با تمام توان متعهداست روابط را گسترش دهد.

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند هم خاطرنشان کرد: دولت و مردم دو کشور همانطور که در طول تاریخ نشان داده‌اند همیشه در کنار یکدیگر خواهند ماند.

کد خبر: ۱۷۰٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha