۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
وزیر کار  باید مدافع حقوق کارگران باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

وزیر کار باید مدافع حقوق کارگران باشد

نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مشکلات کارگران باید در راس توجه و دغدغه مسئولان باشد زیرا آنها نقش بسزایی در تحقق شعار جهش تولید دارند اما متاسفانه بحث کار در ایران فرهنگ‌سازی نشده است.

به گزارش بازار، شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اینکه کارگران نقش اصلی را در تحقق شعار جهش تولید دارند، گفت: امروز همه ما در کشور کارگریم و باید با آنها همراه و مشکلاتشان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات کارگران باید در راس توجه و دغدغه مسئولان باشد، افزود: کارگران نقش بسزایی در تولید کشور دارند اما متاسفانه بحث کار در ایران فرهنگ‌سازی نشده است. اخیرا شاهد سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان حقوق کارگران بودیم که شرایط بدی را پیش آورده در صورتی که وی باید مدافع حقوق آنها باشد.

نادری تصریح کرد: برای تحقق شعار جهش تولید باید احترام کارگران داخلی، حقوق، مزایا و تولید حفظ و تامین شود البته منتی هم بر سر آنها نیست زیرا کارگران عزیز در ازای کار و زحمتی که می‌کشند، حق و حقوق طبیعی خود را می‌خواهند هر چند در این شرایط اقتصادی و تحریم‌ها تعیین حتی حقوق ۲ میلیون و هشتصد هزار تومانی هم ناکافی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه کارگران نیروها و ارزش‌هایی هستند که باید مراقب باشیم تا به ضد ارزش تبدیل نشوند، گفت: سالیانه درصدی به حقوق کارگران افزوده می‌شود که کافی نیست، حقوق آنها باید درصدی بیشتر از اقشار دیگر باشد زیرا آنها منبع درآمد دیگری ندارند.

وی تاکید کرد: شغل کارگری شریف است ولی حقوقشان کفاف زندگی و تامین مایحتاج آنها را نمی‌دهد، کارمندان درآمد سالانه و برخی مزایای دیگر دریافت می‌کنند اما کارگرانی هستند که تنها به صورت فصلی یا روز مزدی حقوق می‌گیرند، بنابراین باید مزایا و حقوق آنها بیشتر از کارمندان باشد.

کد خبر: ۱۶٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha