۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
پیش بینی جهش قیمت نفت با عادی شدن وضعیت صنعت در جهان
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

پیش بینی جهش قیمت نفت با عادی شدن وضعیت صنعت در جهان

خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: در چین تردد در خیابان‌ها به وضعیت عادی برگشته لذا افزایش مصرف سوخت و نرخ فعالیت پالایشگاهی تقویت شده و به دنبال آن قیمت جهانی نفت کمی بالا رفته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، هدایت الله خادمی، در تحلیل قیمت نفت در معاملات امروز (پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه) بازار جهانی گفت: اگرچه صنعت در دنیا مدتی به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد اما با نزدیک شدن به پایان این بیماری درخواست‌ها برای خرید نفت و به دنبال آن قیمت‌ها به مرور افزایش پیدا می‌کنند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نفت کالای پرمصرفی است که همه کشورها به ویژه کشورهای صنعتی  به آن برای تولید سوخت و برق و راه انداختن سیستم حمل و نقل زمینی و هوایی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه استفاده از طلای سیاه جریانی مداوم دارد و شاید بتوان مصرف را کاهش داد اما نمی‌توان برای همیشه آن را حذف یا ذخیره کرد، افزود: هرچه صنعت در کشورها بیشتر رونق گیرد قیمت نفت نیز به میزان متعادل خود نزدیک می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه رسانه‌های جهانی، کاهش غیرمنتظره ذخایر بنزین آمریکا و رشد تقاضا را گزارش می‌دهند، اظهار کرد: در چین و برخی از  کشورها هم تردد در خیابان‌ها به وضعیت عادی برگشته که افزایش مصرف سوخت و نرخ فعالیت پالایشگاهی را تقویت خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha