تقویت تولید داخلی باید در اولویت باشد
رئیس اتاق قم:

تقویت تولید داخلی باید در اولویت باشد

رئیس اتاق قم می‌گوید: توافق و اجماع ادارات بر حمایت از تولید برای فعالان اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در هر شرایطی باید تکیه‌بر تولیدات داخل و حمایت از تولید در اولویت باشد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، ابوالفضل خاکی رئیس اتاق قم گفت: خوشبختانه اختیارات مدیران در سطح استان‌ها افزایش پیدا کرده و شاهد یک رویکرد جدید در حمایت از تولید هستیم و امیدواریم مشکلات مختلف فعالین اقتصادی در عرصه‌های مختلف مثل ارائه تسهیلات بانکی و یا مباحث مالیاتی که یکی از تأثیرگذارترین مباحثی است که تولیدکنندگان و صاحبان کسب‌وکار با آنها روبرو هستند.

خاکی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قم افزود: اهمیت حمایت از تولید در شرایط فعلی بسیار ویژه است و این موضوع توسط دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به رسالت اتاق در حمایت از تولید و تولیدکنندگان تصریح کرد اتاق‌های بازرگانی با تمام توان در راستای حمایت از کیان اقتصادی کشور و تقویت آن تلاش خود را خواهد کرد و آماده هرگونه تعامل با دستگاه‌های اجرایی در این خصوص هستند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: جرائم ۱۶۹ مکرر مالیاتی مؤدیان از آن دسته از جرائمی است که پس از پیگیری‌های فراوان اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور مقرر شد اختیارات دولتی مدیران در سطح استان‌ها افزایش پیدا کند و بخشودگی جرائم برای آن دسته از فعالان اقتصادی خوش‌حساب تا ۱۰۰ درصد لحاظ شود.

خاکی تصریح کرد: مباحث مالیاتی یکی از موضوعات مهم در عرصه تولید است که برداشت‌های حداکثری از قانون می‌تواند سرنوشت واحدهای تولیدی را مشخص کند.

او تأکید کرد: صنایع کوچک که می‌توانند با رشد و توسعه خود اشتغال مولد در کشور را ایجاد نمایند گاهی با سخت‌گیری ادارات دولتی در ابتدای مسیر مجبور به توقف تولید می‌شوند گرچه ظرفیت‌های خوبی جلسات ستاد تسهیل و شورای گفت‌وگو در احیای واحدهای صنعتی ایجاد شده است؛ اما نباید اجازه داد که شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که مدیران پرتلاش واحدهای صنعتی به‌جای تمرکز در به‌روزآوری ماشین‌آلات و توسعه فضاهای صنعتی خود به دنبال حل مشکلات این‌چنینی باشند.

رئیس اتاق قم همچنین اظهار کرد: در مسائل بیمه‌ای آنچه برای واحدهای تولیدی مشکلاتی را ایجاد کرده است شرکت‌های حسابرسی هستند که در این مورد هم به نظر می‌رسد اگر تفویض اختیار به مدیران کل تأمین اجتماعی استان‌ها واگذار شود به‌گونه‌ای که منافع شخصی شرکت‌های حسابرسی لحاظ نشود، مصوبه‌های حمایت‌های تولیدی به شیوه دقیق‌تر اجرایی می‌شوند.

وی در خصوص توافق برجام در حاشیه این جلسه گفت: گرچه توافق برجام برای فعالان اقتصادی از اهمیت ویژه برخوردار است اما توافق و اجماع ادارات بر حمایت از تولید در اولویت قرار دارد او معتقد است برجام بشود یا نه تکیه‌بر تولیدات داخل و حمایت از تولید در دستور کار قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۱۶۹٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha