۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
سند باز توزیع آب تدوین شد| آب شیرین از صنعت پس گرفته می شود
سخنگوی صنعت آب در گفتگو با بازار:

سند باز توزیع آب تدوین شد| آب شیرین از صنعت پس گرفته می شود

قاسم زاده سخنگوی صنعت آب از تدوین شدن سند بازتوزیع آب در صنعت خبر داد و گفت: این سند که در حال نهایی شدن است منابع تامین آب صنایع در شهرهای مختلف و قیمت آن را مورد توجه قرار داده است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب در گفتگو با بازار می گوید: نیاز آبی صنایع در استان های مختلف در حال احصا شدن است. هم زمان با این مساله شناسایی و آنالیز منابعی که می تواند این نیازها را تامین کند هم آغاز شده است. بعد از اتمام آنالیز های مربوطه و مشخص شدن محل تخصیص آب، آب شیرین از صنعت پس گرفته شده و نیاز آبی صنایع از محل باز توزیع آب اختصاص پیدا خواهد کرد.

او همچنین با بیان اینکه سند باز توزیع آب صنایع در حال نهایی شدن است، افزود: در بر اساس برآوردهای صورت گرفته بخش صنعت به حدود ۲ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد که می توان بخش قابل توجهی از این نیاز از محل باز تخصیص آب تامین کرد. اما از آنجاییکه بخش قابل توجهی از صنایع کشور در شهرها مستقر هستند منابع و نحوه تامین آب غیر متعارف آنها در این سند باید مشخص شود.

بخش صنعت به حدود ۲ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد که می توان بخش قابل توجهی از این نیاز را از محل باز تخصیص آب تامین کرد. به همین دلیل سند باز توزیع آب در صنعت تدوین شده و در حال نهایی شدن است

سخنگوی صنعت آب همچنین گفت: هنوز قیمت نهایی آب غیر متعارفی که قرار است در صنعت استفاده شود، مشخص نیست. چراکه در مرحله باز چرخانی و باز تخصیص، اینکه آب از کجا و چه منبعی تامین می شود در قیمت نهایی آب تاثیر گذار است.

سخنگوی صنعت آب همچنین از استقبال صنایع از تدوین این سند خبر داد و گفت: صنایع متعددی در اجرای طرح های انتقال آب دریا از دریا پیش قدم شده و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در آن اعلام کرده اند.

به گفته این مقام مسئول در صنعت آب، هم اکنون از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب کشور، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آن تصفیه و تبدیل به پساب می‌ شود که قصد داریم این عدد را در دولت سیزدهم به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب برسانیم.

قاسم زاده همچنین درباره ورود بخش خصوصی به بازار آب گفت: این مساله در سند بازار آب و پساب مورد توجه قرار گرفته است. این سند یک مرحله در حضور وزیر بررسی شده و نظراتی هم آقای محرابیان در اینباره داشتند. اما به صورت کلی این سند بعد از نهایی شدن باید در شورای عالی آب هم باید به تصویب رسیده و بعد از آن مراحل اجرایی آن آغاز می شود.

کد خبر: ۱۶۹٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha