۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کمبود زمین برای ساخت مسکن در تفت| شهرهای کوهستانی امکان توسعه ندارند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کمبود زمین برای ساخت مسکن در تفت| شهرهای کوهستانی امکان توسعه ندارند

یزد- دهشیری، فرماندار تفت، کمبود زمین را یکی از مشکلات اساسی این شهرستان برای ساخت مسکن در شهرهای تفت، نیر و بخ به عنوان سه شهر این شهرستان اعلام کرد.

محمد دهشیری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برای ساخت مسکن در هر سه شهر با توجه به اینکه کوهستانی هستند با مشکل زمین مواجه هستیم و زمین برای ما بسیار ارزشمند است و در اطراف شهرها نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر سیلاب، امکان توسعه شهر وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۳ هکتار در شهر تفت، ۱۰ هکتار در شهر نیر و ۱۲ هکتار در شهر بخ زمین آماده و طرح آماده سازی زمین ها نیز انجام شده است برای مثال طرح آماده سازی شهر تفت به پایان رسیده و شهر بخ نیز مراحل نهایی را طی می کند.

فرماندار تفت افزود: طرح شهر نیر به دلیل تغییر زمین هنوز نهایی نشده است. در این شهر ۵۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده بود که معارضاتی داشت و با توجه به توجه دولت به تسریع در ساخت پروژه های مسکن، زمین جابجا شد.

اختصاص ۱۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهر بخ

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهر بخ برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده و طرح آنها تهیه خواهد شد ضمن اینکه ۵۰ هکتار زمین اولی نیز در دست پیگیری است که شرایط برای ساخت مسکن در آن محل نیز فراهم شود.

فرماندار تفت درباره تاخیر در تحویل مسکن اقدام ملی این شهرستان گفت: دو سال از زمان آغاز این طرح ها گذشته و مطالبه مردم برای تسریع در ساخت به حق است اما در دوره مدیریت من، پروژه های سفت کاری و نازک کاری زودتر از موعد قرارداد انجام شده و یا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکن در مرحله نازک کاری هستند، افزود: ۱۶۰ واحد مسکنی از طرح اقدام ملی مسکن در شهر تفت در حال ساخت است که امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهره برداری و تحویل آن به متقاضیان باشیم.

دهشیری همچنین به برنامه ریزی برای ساخت مسکن فرهنگیان و مسکن کارگران در این شهرستان اشاره کرد و افزود: هنوز زمینی به این طرح ها اختصاص نیافته اما شاخصه دولت سیزدهم تحقق وعده ها است و به طور قطع برای این اقشار نیز ساخت مسکن در شهرستان با جدیت دنبال می شود.

کد خبر: ۱۶۹٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha