۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
استرالیا به دنبال عرضه خودروهای الکتریکی| پایان تولید بنزینی ها و دیزلی ها نزدیک است؟
بازار از صنعت خودرو جهان گزارش می دهد

استرالیا به دنبال عرضه خودروهای الکتریکی| پایان تولید بنزینی ها و دیزلی ها نزدیک است؟

بوون، وزیر تغییرات آب و هوا و انرژی استرالیا گفت: فقط دو درصد از خودروهای فروخته شده در استرالیا برقی بوده و دولت این کشور به دنبال توسعه خودروهای برقی همگام با سیاست های جهانی است.

بازار؛ گروه خودرو: به زودی مجمع انرژی سیدنی با حضور گسترده دولت ها برگزار خواهد شد. در این راستا به تازگی دولت استرالیا اعلام کرده است که استانداردهای جدیدی در خصوص انتشار مقدار کربن خودروها تدوین و وضع می شود. همچنین قرار است برنامه جدیدی برای توسعه خودروهای برقی ارائه داده شود؛ زیرا به نظر می رسد اقتصاد استرالیا به سمت توسعه یافتگی بیشتر از گذشته در حال حرکت است.

چه تعداد خودرو برقی در استرالیا وجود دارد؟

کریس بوون، وزیر تغییرات آب و هوا و انرژی استرالیا به تازگی اعلام کرده که فقط دو درصد از خودروهای فروخته شده در استرالیا برقی هستند. این درحالی است که ۱۵ درصد خودروهای انگلیس و ۱۷ درصد خودروهای کل اروپا برقی هستند. بنابراین، دولت استرالیا از بابت عرضه خودروهایی که اجازه فروش در اروپا و آمریکا نداشته و به سمت بازار این کشور سوق خواهد یافت، ابراز نگرانی کرد.

بر اساس سیاست گذاری جدید دولت استرالیا برای عرضه و فروش خودروهای اقتصادی، خوب و مقرون به صرفه، نداشتن آلایندگی است

بوون معتقد است به جز کشور روسیه که فاقد استانداردهای سوختی و آلایندگی برای خودروها است، خودروسازان برای تولید محصولات الکتریکی تشویق و براساس سیاست های دولت ها در جهان برنامه تولید خود را هماهنگ می کنند. این درحالی است که صنعت خودروسازی ایران، علیرغم برخورداری از توانایی طراحی و تولید پیشرانه به فکر همکاری با کشور روسیه برای دریافت موتوری جهت تعبیه در پلت فرم تندر۹۰ است.

وزیر تغییرات آب و هوا و انرژی استرالیا، در یک نشست خبری برای رونمایی از خودرویی الکتریکی به خبرنگاران، گفته است: «از نظر من نهایتا انتخاب مشتری در این میان مهم است، سیاست گذاری دولت استرالیا برای عرضه و فروش خودروهای اقتصادی، خوب و مقرون به صرفه مشروط بر نداشتن آلایندگی است.»

در پایان شهریور ماه سال جاری، دولت استرالیا مقاله ای در خصوص توسعه خودروهای الکتریکی، مقرون به صرفه بودن و استانداردهای بهره وری باتری منتشر خواهد کرد.

استرالیا به دنبال عرضه خودروهای الکتریکی| پایان تولید بنزینی ها و دیزلی ها نزدیک است؟

استرالیا محلی برای بازیافت فناوری های بنزینی یا رقابت چین؟

بر اساس گفته های وزیر تغییرات آب و هوا و انرژی استرالیا در حال حاضر هشت مدل خودرو الکتریکی با قیمت ۶۰ هزار دلار استرالیا در این کشور وجود دارد. این درحالی است که در کشور انگلیس ۲۶ مدل خودرو الکتریکی وجود دارد.

دولت استرالیا نگران آن است که کشورش به محل فناوری های قدیمی و منسوخ شده تبدیل شود. استرالیا وعده داده که مطابق سیاست های آب و هوایی جدید به اصلاح و فعالیت های جدی در خصوص توسعه خودروهای الکتریکی بپردازد

دولت استرالیا نگران آن است که کشورش به محل فناوری های قدیمی و منسوخ شده تبدیل شود. استرالیا وعده داده که مطابق سیاست های آب و هوایی جدید به اصلاح و فعالیت های جدی در خصوص توسعه خودروهای الکتریکی بپردازد.

نکته قابل تامل اینجا است که پر آلاینده ترین خودروهای بنزینی در دنیا بعد از روسیه متعلق به استرالیا است که هر روز نیز در حال افزایش هستند. این مورد سبب شده که دولت چین بیشتر از گذشته نسبت به عرضه خودروهای الکتریکی در بازار استرالیا چشم داشته باشد. در حقیقت چین به دنبال افزایش سهم فروش محصولات الکتریکی خود و توسعه آن به کمک مشتریان استرالیایی است.

چین پیشتاز خودروهای الکتریکی

شرکت های خودروسازی بی وای دی و جیلی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات الکتریکی در دنیا به حساب می آیند. شرکت خودروسازی جیلی در نظر دارد سال آینده میلادی تیراژ محصولات الکتریکی خود را ۵۰ درصد افزایش دهد، این تصمیم همگام با کاهش تقاضا خودروهای الکتریکی در چین و افزایش آن در استرالیا و اروپا وضع شده است.

شرکت خودروسازی جیلی در نظر دارد سال آینده میلادی تیراژ محصولات الکتریکی خود را ۵۰ درصد افزایش دهد و بر اساس اطلاعات فروش منتشر شده از سوی این شرکت، از فروش هر پنج دستگاه خودرو بنزینی، یک دستگاه هیبریدی یا الکتریکی به فروش رسیده است

جری گان مدیر اجرایی جیلی به تازگی در نشست خبری اعلام کرده است؛ «فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید جیلی در نیمه دوم سال میلادی ۳۰ درصد رشد را تجربه کرده است.» بر اساس اطلاعات فروش منتشر شده از سوی این شرکت خودروساز چینی، از فروش هر پنج دستگاه خودرو بنزینی، یک دستگاه هیبریدی یا الکتریکی به فروش رسیده است. بنابراین می توان دریافت که در چین فروش خودروهای بنزینی ۲۰ درصد کاهش داشته است.

شرکت خودروسازی جیلی به عنوان بزرگترین سرمایه گذار در صنعت خودرو جهان شناخته می شود، از جمله سرمایه گذاری های این شرکت می توان به خرید سهام یا پروژه مشترک با شرکت های خودروسازی ولوو و مرسدس بنز اشاره داشت که در نیمه نخست سال میلادی جاری ۳۵ درصد کاهش سود را تجربه کردند.

استرالیا به دنبال عرضه خودروهای الکتریکی| پایان تولید بنزینی ها و دیزلی ها نزدیک است؟

بحران کرونا و کمبود تراشه ادامه دارد

بازار خودروهای الکتریکی در دنیا متاثر از شیوع ویروس کرونا طی چهار سال گذشته پیشرفت قابل توجهی نداشته است. پیشرفت مذکور به عقیده کارشناسان فقط مربوط به بازار آن نیست، بلکه فناوری این خودروها می توانست طی چهار سال گذشته توسعه یابد که به دلیل کمبود مواد اولیه از جمله تراشه ها، ابتر مانده است.

شرکت خودرو سازی جیلی به تازگی اشاره داشته است که در نیمه اول شیوع کرونا نه درصد کاهش مالی و فروش خودروهای الکتریکی را به دلیل بحران نیمه هادی ها تجربه کرده است، اما این بحران در سال جاری توام با شیوع مجدد کرونا و درگیری اوکراین دچار تشدید هزینه ها و چالش تامین باتری شد.

در حال حاضر شانگهای به عنوان مرکز تجاری چین با قرنطینه های طولانی همراه است. اما هیچ یک از موضوعات مذکور منجر نشده که این کشور در راستای دست یابی به اهداف اتحادیه اروپا و آمریکا برای تولید خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۳ حرکت نکند

دولت چین با در نظر گرفتن سیاست «کرونا صفر» سبب شد تا صنعت خودرو کشورش بیشتر از گذشته با بحران نقدینگی و مالی مواجه شود. در حال حاضر شانگهای به عنوان مرکز تجاری چین با قرنطینه های طولانی همراه است. اما هیچ یک از موضوعات مذکور منجر نشده که این کشور در راستای دست یابی به اهداف اتحادیه اروپا و آمریکا برای تولید خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۳ حرکت نکند. شاید طی پنج سال آینده باید منتظر پایان یافتن تولید پیشرانه های احتراق داخلی در صنعت خودرو سازی دنیا بود.

کد خبر: ۱۶۹٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha