۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰
بهره برداری از ۱۶ پروژه منابع طبیعی گلستان| ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع فقیرتر شده اند
در گفتگو با بازار بیان شد؛

بهره برداری از ۱۶ پروژه منابع طبیعی گلستان| ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع فقیرتر شده اند

گرگان- سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از افتتاح ۱۶ پروژه منابع طبیعی هفته دولت خبر داد و گفت: صد هزار هکتار از مراتع مرزی گلستان به سبب خشکسالی فقیرتر می‌شوند.

حمید سلامتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و شدت خشکسالی در سال های اخیر ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع نوار شمالی گلستان فقیرتر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: این‌ مراتع نیازمند مدیریت برای اصلاح و احیا بوده تا از ورود ریزگرد صحرای قره قوم ترکمنستان به گلستان و کشور جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در هفته دولت ۱۶ طرح منابع طبیعی با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

سلامتی گفت: طی هفته دولت پروژه های مختلفی در جنگل، مرتع آبخیزداری پیش بینی شده که سازه سنگ ملاتی در کلاله، علی آبادکتول و مینودشت و سرشاخه گیر در رامیان، بند خاکی در مراوه تپه از جمله مهم ترین پروژه ها محسوب می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: مهمترین هدف از اجرای این طرح ها، کاهش رسوب، جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد پوشش گیاهی است.

به گفته وی در سال ۹۸ و ۹۹ اعتباراتی خوبی از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص یافت و در سفر رئیس جمهور هم ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

سلامتی گفت: سرمایه گذاری دولت سیزدهم در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی کشور و گلستان در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت این بخش و جلوگیری از تخریب آن است.

کد خبر: ۱۶۹٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha