۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
اعلام نرخ تبدیل شلتوک در شالیکوبی های گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد؛

اعلام نرخ تبدیل شلتوک در شالیکوبی های گیلان

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نرخ تبدیل شلتوک را در شالیکوبی های استان اعلام کرد و گفت: نرخ تبدیل بین هزار و ۶۰۰ تا هزار و ۷۵۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، صالح محمدی افزود: امسال بیشترین محصول را نسبت به سالهای اخیر برداشت خواهیم کرد و خوشبختانه عملکرد گیلان در شالیزارها فوق العاده بوده است. پیش بینی ما این است که بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک در استان برداشت شود.

محمدی با بیان اینکه سود سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گیلان در نهایت به کشور بر می گردد، ادامه داد: با توجه به گرمای هوا برخی از استان ها جوجه ریزی نکردند این در حالیست که گیلان نه فقط جوجه ریزی را متوقف نکرد بلکه ده درصد نیز افزایش یافت.

وی افزود: حفظ شالیزارها و دیگر اراضی کشاورزی گیلان از مهمترین کارهای سازمان جهاد کشاورزی است. تحریم و جنگ اوکران نشان داد که دنیا غلات را به راحتی در اختیار ما نمی گذارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه تصریح کرد: با توجه به قرارگرفتن در شرایط برداشت محصول برنج در شالیزارها و برگزاری نشست‌های مختلف در این ارتباط، نرخ تبدیل شلتوک به برنج در شالیکوبی‌ها تعیین و در ستاد تنظیم بازار استان نیز مصوب شده‌است. در این ارتباط کارخانجات استان گیلان را به گروه‌های معمولی، رتبه دو و رتبه یک تقسیم شده‌اند که برای هر کدام نرخی مشخص شده‌است.

وی افزود: نرخ تبدیل هر کیلو شلتوک برنج در کارخانجات معمولی یکهزار و ۶۰۰ تومان یا به ازای تبدیل یکصد کیلوگرم شلتوک به برنج سفید ۲ کیلو و ۴۰۰ گرم برنج سالم و در کارخانجات رتبه دو، یکهزار و ۷۵۰ تومان یا ۲ کیلو و ۶۰۰ گرم برنج سالم از شالیکاران دریافت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: قیمت تبدیل هرکیلو شلتوک برنج در کارخانجات درجه یک، هزار و ۹۰۰ تومان یا به ازای تبدیل یکصدکیلوگرم شلتوک به برنج سفید ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم برنج سالم تعیین شده‌است.

وی با بیان اینکه پرداخت ریالی یا کالایی "برنج سفید" بر اساس توافق کشاورز با کارخانه دار است، افزود: پرداخت نرخ ریالی یا برنج سفید بر اساس اختیار و تمایل کشاورز انجام می شود و هیچ کارخانه دار حق تعیین نوع پرداخت را ندارد.

محمدی با اشاره به فعالیت یکهزار و ۴۲۵ شالیکوبی در گیلان بیان داشت: با توجه به ورود تکنولوژی در عرصه صنایع بیش از ۷۰۰ کارخانه در این استان تجهیز و نوسازی شده‌اند که این مهم سه تا هفت درصد کاهش ضایعات در مرحله تبدیل به همراه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان برداشت شده است، افزود: از این میزان نزدیک ۷۰ هزار هکتار به روش مکانیزه برداشت انجام گرفته است

کد خبر: ۱۶۹٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کشاورز مازندرانی درگیلان هستم IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      0 0
      باسلام به ریس محترم کشاورزی چرادستوریاقانون میذارید برای اجرای وعملکردقانون بازرسی درکارشما نیستش هرصدکیلو ۸کیلو برنج مزد شالیکوبی میگیرند
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 0
      سلام علیکم لطفا نرخ را واضح اعلام کنید هیچ برنجکوبی شلتوک را وزن نمی کند واضح بفرمائید هرصد کیلو برنج چقدر مزد برداشته شود
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 0
      سلام لطفا شماره شکایات را هم بفرمایید شالیکوبی ۷ونیم درصد برنج از کشاورز بیچاره میگیرند لطفا نظارت کنید لط