۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کمباین‌سازی‌های کشور به ارتقا و صادرات محصولات خود فکر کنند
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

کمباین‌سازی‌های کشور به ارتقا و صادرات محصولات خود فکر کنند

رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: کمباین‌سازی‌ها همزمان با تولید باید به ارتقای محصولات خود فکر کنند.

به گزارش بازار، مالک رحمتی امروز یکشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه ناوگان کمباین غلات اظهار داشت: امنیت غذایی که ذیل اقتصاد مقاومتی و یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است از اولویت‌های آستان قدس رضوی است.

وی اظهار داشت: کمباین‌های کشور مربوط به یک یا دو دهه گذشته هستند و ضروری است برای کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری، ارتقا پیدا کنند.

رحمتی در همین حال بر استفاده از دانش و فناوری‌های روز به منظور ارتقای کمباین‌های برداشت غلات تاکید و تصریح کرد: ما باید به صادرات این محصولات نیز فکر کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با انعقاد این تفاهمنامه مشکل برداشت مکانیزه غلات حل شود و این کمباین‌ها به دانش روز مجهز شوند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما تجربه‌ای در بازسازی کمباین‌های کهنه داریم و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم با هزینه کمتر، بهره‌وری و کارایی بیشتر بدست آوریم.

وی اذعان داشت: کمباین‌سازی ایران باید از ظرفیت‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و مرکز دانش‌بنیان ریاست جمهوری استفاده کند و ما نیز به ارتقای کیفیت کمباین‌های فعلی کمک خواهیم کرد.

رحمتی به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه بذر و نهال اشاره و تصریح کرد: ورود دانش و علوم پایه به بذر از اولویت‌های آستان قدس رضوی است و ما می‌توانیم بازوی کمکی برای وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بذر باشیم.

کد خبر: ۱۶۹٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha