۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان زنجان از گرفتن تسهیلات انصراف داده اند
رئیس پارک علم و فناوری زنجان:

بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان زنجان از گرفتن تسهیلات انصراف داده اند

زنجان- آذرپیوند، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: خیلی از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان زنجان در مواجهه با شرایط بانک‌ها از گرفتن تسهیلات انصراف داده‌اند.

علی آذرپیوند در گفتگو با خبرنگار بازار، از فعالیت ۷۰ شرکت دانش بنیان در استان زنجان خبر داد و گفت: در زمان حاضر ۱۷ استارتاپ در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه خیلی از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان در مواجهه با شرایط بانک‌ها از گرفتن تسهیلات انصراف داده‌اند،بیان داشت: این سخت گیری بانک‌ها فقط شامل استارتاپ ها نیست بلکه برخی واحدهای صنعت و معدن و کشاورزی هم با مشکلاتی مواجه هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان،با اشاره به اینکه فرهنگ بانکی با فرهنگ استارتاپی در استان همخوانی ندارد، گفت: در استارتاپ ها سرمایه گذاری جسورانه است و این واحدها نیازمند حمایت هستند.

آذرپیوند با بیان اینکه زنجان از نظر تعداد شرکت‌ها با توجه به هزینه‌هایی که می‌شود، وضعیت خوبی دارد، ابراز داشت: نسبت موفقیت استارتاپ ها در کشور بین ۶ تا ۷ درصد است.

وی به مشکلات زیرساختی در پارک علم و فناوری استان زنجان اشاره کرد و گفت: این مجموعه هنوز ساختمان مناسبی در اختیار ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، به پیگیری برای تامین زمین برای پارک علم و فناوری استان و استقرار واحدهای دانش بنیان اشاره کرد و افزود: یک زمین ۱.۵ هکتاری و یک زمین ۱۶.۵ هکتاری قرار است در اختیار این مجموعه گذاشته شود که مجوز ماده ۲۳ زمین ۱.۵ هکتاری در آستانه صدور است.

آذرپیوند گفت: روال بانک‌ها این است که تضمین‌های درست و حسابی از متقاضیان تسهیلات بگیرند و در حوزه‌های فعالیت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها این موارد به سختی قابل ارائه است.

کد خبر: ۱۶۹٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha