۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
طرح بنزینی دولت دیگر روی میز رییس جمهور نیست| اختصاص سهمیه بنزین به افراد تا اطلاع ثانوی منتفی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

طرح بنزینی دولت دیگر روی میز رییس جمهور نیست| اختصاص سهمیه بنزین به افراد تا اطلاع ثانوی منتفی است

محمد نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح باز توزیع یارانه بنزین به افراد به جای خودروها حداقل برای امسال دیگر در دستور کار دولت قرار نداشته و به عنوان یکی از گزینه های اصلی روی میز رییس جمهور نیست.

بازار؛ گروه آب و انرژی: پرویز محمد نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار درباره آخرین وضعیت «طرح باز توزیع یارانه بنزین به افراد به جای خودروها» گفت: طرح جدید بنزینی دیگر در دستور کار دولت قرار نداشته و به عنوان یکی از گزینه های اصلی دیگر روی میز رییس جمهور نیست.

او با بیان اینکه مجلس به هیچ وجه جزایر قشم و کیش را انتخاب مناسبی برای اجرای پایلوت اختصاص سهمیه بنزین به افراد نمی داند، ادامه داد: هرچقدر هم که نتایج اجرای این طرح در این دو جزیره خوب بوده باشد، قابل تعمیم به کل کشور نیست.

طرح جدید بنزینی دیگر در دستور کار دولت قرار نداشته و به عنوان یکی از گزینه های اصلی دیگر روی میز رییس جمهور نیست

محمد نژاد همچنین به دیگر ایرادات این طرح اشاره کرد و گفت: یکی از ایرادات این طرح این بود که سوداگران و سودجویان به راحتی می‌توانند وارد این بازار شده و آن را مدیریت کنند.

این نماینده مردم ادامه داد: طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد به جای خودرو ها حداقل امسال اجرایی نمی شود. برای سال های آینده هم اگر دولت همچنان به اجرای آن اصرار داشته باشد، باید مجددا تاییدیه و موافقت مجلس را بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد مصرف بنزین، گفت: دولت باید هر چه سریع تر شرایط را برای واردات خودروهای کم مصرف و هیبریدی فراهم کند. شاید اینگونه فضای انحصاری بازار خودرو ایران شکسته شده و خودروسازان کمی به فکر ارتقای کیفیت محصولات خود باشند.

طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد به جای خودرو ها حداقل امسال اجرایی نمی شود. برای سال های آینده هم اگر دولت همچنان به اجرای آن اصرار داشته باشد، باید مجددا تاییدیه و موافقت مجلس را بگیرد

او ادامه داد: ما مدام می گوییم مصرف انرژی در کشور بالاست و مردم و مقصر این مصرف بالا می دانیم. این در حالی است که ما خود به هیچ وجه ابزارهای کاهش مصرف را در اختیار مردم قرار نمی دهیم. به عنوان مثال در حالی متوسط مصرف بنزین به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش در کشورهای دیگر به حدود ۴ لیتر رسیده که خودروهای ما همچنان حدود ۹ لیتر در هز ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین در پاسخ به اینکه آیا ممکن است وزارت نفت برای افزایش سطح تولیدات بنزین از کیفیت آن کم کند، گفت: اینکه فرآورده ای خارج از استاندارد مشخص تولید شود، هزینه بالایی دارد. بعید است که شرکت پخش به سراغ این گزینه برود. ضمن اینکه مجلس هم به شدت روی سلامت و استاندارد بنزین هایی که در داخل کشور تولید و مصرف می شود، حساس بوده و چنین اجازه ای را به وزارت نفت نمی دهد.

کد خبر: ۱۶۹٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha