۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
دولت به فکر تامین آب پایدار برای همدان است
استاندار همدان:

دولت به فکر تامین آب پایدار برای همدان است

همدان - استاندار همدان گفت: دولت به فکر تامین آب پایدار برای همدان است و با پیگیری‌های انجام شده و به دستور رئیس جمهور، اعتبار ویژه‌ای برای این کار اختصاص یافته است.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه هدف از سفر وزیر نیرو به استان، بررسی پیشرفت پروژه آبرسانی به شهر همدان و فرآیند اقدامات کار بود، اظهار کرد: از لحاظ خشکسالی و تنش آبی، استان همدان در یک منطقه خشک قرار دارد ضمن اینکه طی چندسال گذشته از یک‌سو میزان تنش آبی شدت یافته و از سوی دیگر آب سد اکباتان نیز کاهش یافته است.

وی گفت: به تعبیر وزیر نیرو، ابر پروژه انتقال آب به همدان، از سال ۸۳ با سفر رهبر معظم انقلاب به همدان تصویب و قرار شده تا سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری برسد؛ این‌ در حالی است که در سال ۱۴۰۰ با آغاز به کار دولت سیزدهم، این پروژه ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است‌.

استاندار همدان افزود: دولت سیزدهم به فکر تامین آب پایدار برای همدان است، با پیگیری‌های انجام شده و به دستور رئیس جمهور، اعتبار ویژه‌ای برای این کار اختصاص یافته است.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی به شهر همدان، طی چهار ماه اخیر در دولت سیزدهم، بیش از ۱۷ سال در دولت‌های قبل بوده است و تقریبا در مراحل پایانی کار قرار دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه وزیر نیرو به دنبال آن است تا یک جدول زمان‌بندی شده از اقدامات باقی مانده برای پروژه آبرسانی به شهر همدان، مشخص کند، گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی وزیر نیرو، طی چند هفته آینده، فاز اول انتقال آب به همدان انجام خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه اکثر پروژه آبرسانی به شهر همدان انجام شده‌، اما ممکن است کار تصفیه‌خانه طول بکشد، ابراز کرد: در این پروژه، انتقال آب به تصفیه‌خانه شهید بهشتی انجام خواهد شد که در این راستا یک خط ۱۵ کیلومتری اضافه شده که کمک می‌کند حلقه اتصالات و رینگ شهر تکمیل شود.

وی گفت: به دستور وزیر نیرو، خط ۱۵ کیلومتری که به طرح انتقال آب تا تصفیه‌خانه افزوده شده، ظرف دو هفته انجام خواهد شد؛ بنابراین حفاری آن تمام شده و لوله‌گذاری آن نیز در حال انجام است.

استاندار همدان با بیان اینکه بی‌شک با توجه به تلاش‌های دست‌اندرکاران پروژه آبرسانی به شهر همدان، این بحران و تنش‌آبی حل خواهد شد، عنوان کرد: در روزهای اخیر، شاهد افت فشار در مخازن آب شهر همدان بودیم، با توجه به افزایش گرما، میزان ورودی آب کاهش و مصرف آب افزایش یافته است و ضرورت دارد که از مصرف بی‌رویه آب پرهیز شود.

وی گفت: اگر آب بی‌رویه مصرف شود با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهیم شد، بنابراین همه با هم کمک کنند تا با اصلاح الگوی مصرف، بحران آب همدان حل شود.

کد خبر: ۱۶۹٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha