۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۴
تعمیق روابط اقتصادی با دنیا در گرو فعالیت بیشتر رایزنان بازرگانی است
نماینده مردم خمین در مجلس:

تعمیق روابط اقتصادی با دنیا در گرو فعالیت بیشتر رایزنان بازرگانی است

نظری، نماینده مردم خمین در مجلس گفت: امروزه همه کارشناسان اعتقاد دارند توسعه روابط سیاسی و امنیتی در گرو توسعه و تعمیق روابط اقتصادی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا نظری، در رابطه وضعیت تحقق دیپلماسی اقتصادی از سوی رایزن های بازرگانی و اقتصادی، گفت: امروزه همه کارشناسان اعتقاد دارند توسعه روابط سیاسی و امنیتی در گرو توسعه و تعمیق روابط اقتصادی است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی بخش مهمی از دیپلماسی سیاسی محسوب می شود، اظهار کرد: بر این اساس در وهله نخست باید سفرایی در نمایندگی های خارج کشور مستقر شوند که توانایی رایزنی در عرصه های تجاری را داشته باشند.

وی ادامه داد: در این میان باید رایزنان اقتصادی و بازرگانی تعلیم دیده به خارج از کشور اعزام شوند تا بتوانند با نیازسنجی، زمینه صادرات محصولات ایرانی را فراهم کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از کمبود تعداد رایزن های اقتصادی، افزود: متاسفانه کشورمان تحت شدیدترین تحریم های کاخ سفید قرار دارد از این رو اگر نتوانیم راه های درآمدزایی و ارزآوری برای کشورمان را باز نگه داریم، به نوعی دچار خودتحریم نیز شده ایم؛ برای دستیابی به این هدف باید از وجود رایزن های اقتصادی بهره مند شویم.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک با افزایش تعداد رایزن های بازرگانی و اقتصادی و داشتن نقشه راه منسجم، می توانیم از مشکلات اقتصادی کنونی عبور کنیم؛ در واقع با نگاهی ساده به کشورهای اطراف به راحتی می توان ظرفیت های صادراتی زیادی را مشاهده کرد که رایزن ها باید نقش تسهیل گری را برای دستیابی به آنها ایفا کنند.

کد خبر: ۱۶۹٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha