۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
شاخص‌های اشتغال در اردبیل بهبود یافته است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

شاخص‌های اشتغال در اردبیل بهبود یافته است

اردبیل- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: در یک سال اخیر و با استقرار دولت سیزدهم شاخص‌های اشتغال در استان بهبود یافته است.

فریبرز دهقان در گفتگو با بازار، اظهار کرد: نرخ بیکاری در سه ماهه اول امسال با یک روند نزولی به کمتر از ۸.۲ رسیده است در حالی که در بهار سال ۱۴۰۰ این رقم بیش از ۸.۹ بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در مجموع نرخ بیکاری استان ۱۰.۳ بوده است، خاطرنشان کرد: شاخص ها در این حوزه در یک سال اخیر نشان می دهد که روند روبه بهبودی را در اشتغال و کارآفرینی در استان شاهد هستیم.

جایگاه یازدهم اردبیل در درآمد سالانه خانوار روستایی

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: کاهش نرخ بیکاری در استان در فصول مختلف متفاوت است و قطعا در ۶ ماهه اول سال با توجه به فضای پررونق کسب و کار در استان ما شرای مطلوبی را در اشتغال گروه های فعال شاهد هستیم.

دهقان افزود: در سال ۹۹ نرخ بیکاری به شکل عجیبی پائین آمد که به هیچ وجه نمی تواند نشان دهنده شکوفایی استان باشد چرا که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعداد افراد جویای کار در این استان پائین آمد که این امر می تواند نشان دهنده ناامیدی این افراد در آن برهه از زمان در دستیابی به فرصت اشتغال باشد.

وی به آخرین ارزیابی از ضریب جینی در مناطق شهری اشاره و تصریح کرد: استان اردبیل در بین استان های کشور در یک فرجه زمانی ۹۴ تا ۹۸ رتبه ۱۴ تا ۲۹ را به دست آورده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل در ارزیابی متوسط درآمد سالانه خانوار روستایی در آخرین ارزیابی جایگاه یازدهم و در مناطق شهری نیز جایگاه ۲۴ را به دست آورده است.

اعلام شاخص قیمت مصرف کننده خانوارها در تیرماه امسال

دهقان گفت: بررسی ها نشان می دهد در تیرماه امسال عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور ۵۰۴.۳ و استان اردبیل ۵۱۸.۳ رسید که یک رشد ۴.۶ در سطح کشور و ۶.۱ در استان را نسبت به ماه گذشته نشان می دهد.

وی اظهار کرد: این شاخص شامل گروه کالایی خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات و کالاهای غیرخوراکی و خدماتی است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه سال جاری برای خانوارهای کشور ۴۰.۵ و خانوارهای استان اردبیل ۴۲.۲ درصد بوده است.

دهقان ادامه داد: این نرخ تورم برای خانوارهای شهری در استان ۴۱.۹ درصد و خانوارهای روستایی نیز ۴۴.۹ بوده است.

وی افزود: نرخ تورم استان اردبیل در مقایسه با میانگین کشوری در خانوارهای شهری افزایش نشان می دهد ولی در خانوارهای روستایی این نرخ پائین تر از میانگین کشوری است.

کد خبر: ۱۶۹٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha