۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۹
 درآمدهای مالیاتی مشکل تورم را حل می‌کند| سامانه مودیان زمینه‌ساز اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

درآمدهای مالیاتی مشکل تورم را حل می‌کند| سامانه مودیان زمینه‌ساز اجرای مالیات بر عایدی سرمایه

علیپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درآمدهای مالیاتی درآمدهای خالصی هستند که تحقق آن مشکل تورم را هم حل خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمد علیپور، نماینده ماکو و چالدران و عضو کمیسیون اقتصادی درباره تاثیر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به دلیل آنکه اخذ مالیات با حساب و کتاب همراه شود و برای فرار مالیاتی مانعی به وجود آید، به تصویب رسید و اجرای این قانون را در دولت سیزدهم باید به فال نیک گرفت.

وی در ادامه اضافه کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان میزان درآمد فعالان اقتصادی را مشخص می‌کند و برهمان اساس مالیات در نظر گرفته می‌شود. مسئله بسیار مهم در این رابطه تفکیک حساب تجاری و شخصی از یکدیگر است. برفرض پول ناشی از فروش خانه یا بدهی و ... وارد بحث‌های مالیاتی نمی‌شود و این امر نکته مثبتی به حساب می‌آید.

نماینده مردم ماکو و چادران در این خصوص یادآور شد: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان فقط انجام خرید و فروش را ملاک قرار می‌دهد و چنانچه فردی از دستگاه پوز یک فعال اقتصادی به هر دلیل استفاده کند، قابل تشخیص است؛ بنابراین اجحافی صورت نخواهد گرفت و حق مطلب ادا می‌شود، زیرا تنها درآمد مودی مورد توجه قرار می‌گیرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی در رابطه با این موضوع بیان کرد: یکی از اشکالاتی که در بحث مالیات وجود داشت، عدم دسترسی به درآمدهای ناشی از سوداگری است. برفرض دیده می‌شد چندین هزار مورد سکه خرید و فروش قرار می‌گیرد، اما نه در جایی ثبت و نه از آن مالیاتی دریافت می‌شود. در واقع قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان زمینه مالیات برعایدی سرمایه را نیز فراهم خواهد کرد.

علیپور در ادامه یادآور شد: اکثر فعالیت‌ها و دادو ستدها در حال حاضر از طریق تراکنش بانکی صورت می‌گیرد که به راحتی قابل ردیابی و رصد است، زیرا هر فعال اقتصادی دارای یک کدملی و شماره حساب است که نقل و انتقالات از طریق آن انجام می‌شود.

نماینده ماکو و چادران در این رابطه اضافه کرد: درآمد واقعی برای کشور درآمد مالیاتی است و از این طریق می‌توان کسری بودجه را جبران کرد. عادت به اداره کشور با فروش نفت کرده ایم و این در حالی است که درآمدهای مالیاتی درآمدهای خالص نابی هستند که تحقق آن مشکل تورم را هم برطرف خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۹٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رجب صفروف IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      1 0
      مالیاتی که از همه گرفته نشه ظلم است مگه شرکتهای حضرات تو این کشور زندگی نمیکنند چرا از اونها مالیات گرفته نمیشه سالیانه کرور کرور درآمدشون هست چه دلیلی دارد که شامل مالیات نمیشوند.
    • یوسف IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      0 0
      بخدا عادلانه نیست اینا فقط ورود حساب ومیبنن اما باید ازخروج حساب اطلاع داشته باشن چون مودی مجبوره پول مشتری رو کارت بکشه ولی کل اون پول برای مودی نیست وسود کار زمانی مشخص میشه که الباقی پولی که درطول سالدرحساب مودی باقی بمونه