۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان‌ هرمزگان رفع می‌شود
استاندار هرمزگان:

مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان‌ هرمزگان رفع می‌شود

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: در حوزه‌ نیازهای زیرساختی شرکت‌های دانش‌بنیان مانند آب و برق و مسائل از این دست به ما اعلام شود تا با بررسی دقیق و تعریف برنامه بتوانیم زیرساخت‌های لازم را تامین کنیم.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی، در شصت و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش‌ خصوصی استان هرمزگان که با دستورکار بررسی مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان هرمزگان برگزار شد،اظهارداشت: در اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان و کارهای دانش‌پایه بحث بسیار است و اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شعار امسال را مزین به نام دانش‌بنیان کردند گواهی بر اهمیت بالای شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: لازم است چالش‌ها، مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان احصا، دسته بندی و اولویت‌بندی شوند چرا که ما در استان هرمزگان ۴۶ شرکت دانش‌بنیان داریم که اگر هر کدام بخواهند ۱۰مشکل ارائه کنند بیش از ۴۰۰ چالش وجود خواهد داشت که طبیعتا نمی‌توان برای آن‌ها لحظه‌ای تصمیم‌گیری کرد.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای می‌تواند تبعات سنگینی برای استان داشته باشد بر همین مبنا لازم است بسته‌هایی از مشکلات، چالش‌ها و مطالبات آماده شوند تا بر اساس آن بتوانیم تصمیم‌گیری‌های درستی برای حل واقعی مشکلات داشته باشیم و لازمه آن مشخص شدن ابر مسائل و حتی استثنائات است تا با رویکرد کارشناسی و بررسی دقیق تصمیمات صحیحی اخذ شود.

وی ادامه داد: نگاه من به اقتصاد مانند شیمی است و معتقدم باید محیط و بسترها را برای فرآیندهای اقتصادی فراهم کنیم اما برای ایجاد محیط مناسب لازم است مصادیق چالش‌ها اعلام شود.

دوستی خاطرنشان‌کرد: فلسفه پارک‌های علم و فناوری در دنیا این است که شرکت‌های دانش‌بنیان در زمان نوزایی و نوپایی در پارک‌ها مستقر می‌شوند و بعد از اینکه کارشان روی ریل و روال افتاد باید به دنبال توسعه کسب و کار خود بروند.

استاندار هرمزگان تاکیدکرد: در حوزه‌ نیازهای زیرساختی شرکت‌های دانش‌بنیان مانند آب و برق و مسائل از این دست به ما اعلام شود تا با بررسی دقیق و تعریف برنامه بتوانیم زیرساخت‌های لازم را تامین کنیم.

کد خبر: ۱۶۹٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha