۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
پخش فرآورده‌های نفتی آبادان به صنعت گردشگری توجه دارد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

پخش فرآورده‌های نفتی آبادان به صنعت گردشگری توجه دارد

آبادان- بنی سعید، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: این شرکت به صنعت گردشگری توجه دارد و برنامه‌های ویژه‌ای برای موزه‌های صنعت نفت آبادان در نظر گرفته است.

محمد بنی سعید در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دی ماه سال ۱۴۰۰ نامه ای از تهران به ما ارسال شد که موزه‌های نفتی به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی واگذار شده است.

وی توضیح داد: موزه‌ها یک سال و نیم تعطیل بود و وقتی تحویل گرفتیم علیرغم اینکه موزه بنزین خانه را خودمان احداث کردیم ولی به دلیل تعطیلی ناشی از کرونا با تلاش‌های صورت گرفته مجددا احیا شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان با اشاره به تلاش‌هایی که برای احداث موزه بنزین خانه آبادان انجام شد، افزود: آجرهای قدیمی بغدادی را از خانه‌های قدیمی شرکت نفت واقع در منطقه بوارده آبادان جمع آوری کردیم و این ساختمان را احیا کردیم و در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد.

بنی سعید با بیان اینکه «مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت» به صورت متمرکز سه موزه نفتی آبادان را تحت مدیریت خود درآورد، عنوان کرد: در کمتر از ۲۵ روز موزه‌ها را احیا کردیم و به دنبال این بودیم که مردم از موزه‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان به صنعت گردشگری توجه دارد و برنامه‌های ویژه‌ای برای موزه‌های صنعت نفت آبادان در نظر گرفته است، ادامه داد: گردشگری یک صنعت مهم است ولی در ایران بیشتر به صنایع نفتی توجه شده و صنعت توریسم شاید در اولویت دوم و سوم باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان بیان کرد: خوشبختانه توانستیم تورهای دانش آموزی را به موزه‌های صنعت نفت آبادان دعوت کنیم. بنا داشتیم برای گردشگران از جمله ظرفیت راهیان نور نیز تورها را برگزار کنیم و مسئولان ادارات میراث دو شهر آبادان و خرمشهر و همچنین باغ موزه دفاع مقدس آبادان در این خصوص کمک کردند.

بنی سعید با اشاره به ساختار اداری موزه‌های صنعت نفت، توضیح داد: سیاستگذاری موزه‌های نفت آبادان در «مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت» ترسیم می‌شود ولی مدیریت آن در آبادان با شرکت ملی پخش فرآوارده‌های نفتی منطقه آبادان است.

وی تصریح کرد: در چینش نفرات به ما اجازه ندادند علیرغم اینکه نیاز است افزایش نیرو داشته باشیم و در حال حاضر همان کارکنان قبلی مشغول به کار هستند و در بخش اداری با کمبود نیرو مواجه هستیم.

کد خبر: ۱۶۹٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha