۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
امتیازدهی ما به ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای کاملا بی اساس است
وزارت خارجه آمریکا:

امتیازدهی ما به ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای کاملا بی اساس است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اگر ایران برای اجرای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ آماده باشد، ما هم آماده ایم.

به گزارش بازار، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد اگر ایران برای اجرای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ آماده باشد، ما هم آماده ایم.

وی با بیان اینکه آمریکا ارتباط مستمر و ویژه با اتحادیه اروپا دارد افزود: پاسخ ایران به پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپا را دریافت کردیم و در حال بررسی آن هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت خبرها درباره امتیازدهی جدید ما به ایران برای بازگشت آن به توافق هسته‌ای کاملا بی اساس است.

اندکی پیش وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش الجزیره به همه این مسائل مطرح شده واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سئوال شبکه الجزیره اعلام کرد گزارش‌هایی که می‌گوید واشنگتن امتیازهای جدیدی را پذیرفته یا در حال بررسی آن‌ها به عنوان بخشی از بازگشت به توافق هسته‌ای است، به هیچ وجه درست نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفته است که واشنگتن پاسخ ایران را به متن نهایی پیشنهادی اتحادیه اروپا دریافت کرده است و در حال بررسی آن است و ارتباط و گفتگوهای ویژه آن با اتحادیه اروپا به طور منظم ادامه دارد.

در اینجا بر این نکته تاکید وجود دارد که مذاکرات بین واشنگتن و اتحادیه اروپا مذاکرات ویژه و محرمانه است. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که واشنگتن رویکرد حساب شده و اصولی در قبال مذاکرات هسته‌ای در پیش گرفته است و اگر ایران آماده عمل به تعهدات خود در چارچوب توافق سال ۲۰۱۵ باشد، واشنگتن نیز آماده اقدام مشابه است.

کد خبر: ۱۶۹٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha