۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۸
جداسازی وزارت بازرگانی از وزارت صمت در نهایت به نفع کشور است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

جداسازی وزارت بازرگانی از وزارت صمت در نهایت به نفع کشور است

نفر، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می گوید گرچه موافق جداسازی وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستم اما اکنون زمان مناسبی برای انجام این اقدام نیست.

به گزارش بازار، جمشید نفر افزود: ما تغییرات عمده و جراحی‌های بزرگی در اقتصادمان انجام دادیم و هنوز به آرامش نرسیدیم. شاید اگر این اتفاق قرار باشد بیفتد، بسیاری از کارهای ما تعطیل یا متوقف می‌شوند و ما باز دوباره دچار مشکلات عدیده می‌شویم.

وی در ادامه گفت: با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که کار بسیار درستی بود و متعاقب آن مشکلاتی که در رابطه با واردات با محاسبه ارز نیمایی اتفاق افتاد ... فکر می‌کنم جداسازی وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت باید زمانی روی دهد که ما به یک آرامش نسبی اقتصادی رسیده باشیم.

به گفته جمشید نفر ما ساختار غلط داریم و در این ساختار غلط چه دو وزارتخانه با هم باشند و چه مستقل نمی‌توانیم تصمیم درست بگیریم. الان در بخش لجستیک بخصوص در بخش صادرات کشور کامیون‌های یخچال دار کم داریم و با پرچم حمایت از تولید داخلی متاسفانه نتوانستیم این کمبود را برطرف کنیم. این هم همان ساختار غلط است که در جلسه‌ای که من در نهاد ریاست جمهور بودم دو معاون از وزارت صمت آمده بودند یکی مخالف واردات کامیون‌های یخچال دار بود و دیگری موافق. این تضاد منافعی که گفتم درست نمی‌شود هدایت کرد، ولی به هر حال تصمیم گیری بسیار سختی است. جدا کردن این‌ها ایجاد هزینه‌هایی برای کشور می‌کند، ولی ایجاد مدیر تخصصی نه مدیر تعددی به نفع مملکت است.

کد خبر: ۱۶۹٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha