۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
صف های طولانی در پمپ بنزین ها ربطی به کمبود تولید ندارد| واردات بنزین اجتناب ناپذیر است
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

صف های طولانی در پمپ بنزین ها ربطی به کمبود تولید ندارد| واردات بنزین اجتناب ناپذیر است

بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صف های طولانی در پمپ بنزین ها ربطی به کمبود تولید نداشته و ناشی از مشکلات موجود در توزیع سوخت است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: صف های طولانی مقابل پمپ بنزین ها این بار سر از مهاباد در استان آذربایجان غربی درآورده است. این اولین بار نیست که کمبود سوخت بنزین در شهری خبر ساز می شود. مسئولین شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی می گویند که مشکل پمپ بنزین های این شهر برطرف شده و سوخت گیری در آن به حالت طبیعی برگشته است. اما سوال اینجاست که مشکل کمبود سوخت در برخی شهرهای کشور ناشی از چیست؟. هر بار بهانه جدید از طرف مسئولین اعلام می شود؛ از نوسازی جایگاه ها گرفته تا کمبود کانتینر های سوخت رسانی. برخی هم مدعی اند که مصرف در مقایسه با گذشته حسابی بالا رفته است.

واردات بنزین اجتناب ناپذیر است تنها زمان آن مشخص نیست.چرا که در سال های گذشته عملا سرمایه گذاری برای افزایش ظرفیت تولید صورت نگرفته و تنها امید فعلی کشور بهره برداری از پالایشگاه آبادان است

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار در اینباره می گوید که صف های طولانی که در پمپ بنزین برخی از شهرها ایجاد شده ناشی از مشکلات موجود در سوخت رسانی و کانتینر ها بوده و ربطی به کمبود تولید ندارد.

به گفته او، ظرفیت تولید در کشور همچنان بیش از نیاز کشور است. بر اساس آمار موجود مصرف بنزین در کشور حدود ۹۸ میلیون لیتر در روز است در حالیکه سرانه تولید حدود ۱۰۵ میلیون لیتر است.

عضو کمیسیون انرژی همچنین با اشاره به روند روبه رشد مصرف بنزین در کشور، گفت: واردات بنزین اجتناب ناپذیر است تنها زمان آن مشخص نیست. بدون شک در صورت ادامه همین وضعیت خیلی زود ناچار می شویم بخش عمده ای از نیاز کشور را از محل واردات تامین کنیم. چرا که در سال های گذشته عملا سرمایه گذاری برای افزایش ظرفیت تولید صورت نگرفته و تنها امید فعلی کشور بهره برداری از پالایشگاه آبادان است که در بهترین حالت برای مدت کوتاهی مقدار تولید و مصرف را در نقطه سر به سر قرار می دهد.

کد خبر: ۱۶۹٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha