۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
ایجاد اشتغال در فضای مجازی سرمایه بری پائینی دارد| تقویت پلتفورم های خصوصی
رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور:

ایجاد اشتغال در فضای مجازی سرمایه بری پائینی دارد| تقویت پلتفورم های خصوصی

ساری- رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: ایجاد اشتغال در فضای مجازی سرمایه بری پائین دارد و بازگشت سرمایه آن زود است.

به گزارش خبرنگار بازار، ابوالحسن فیروزآبادی ظهر شنبه در جلسه شورای اداری در استانداری مازندران با اشاره به نقش و اهمیت فضای مجازی گفت: باید همه کاربران را در این فضا به فعالان اقتصادی تبدیل کرد و دولت در این زمینه نقش اساسی دارد.

وی با تاکید بر توسعه پلتفورم های داخلی تصریح کرد: باید پلتفورم های داخلی ایجاد و تقویت شود تا نیازهای پولی و بانکی شهروندان در پلتفورم های خارجی تامین نشود.

وی اظهار داشت: دولت باید شرایط فراهم کند تا نیازهای اقتصادی مردم در پلتفورم های داخلی تامین شود زیرا این عمل سبب رونق اشتغال و اقتصادی و همبستگی می شود و اگر این نیازها روی پلتفورم های خارجی شکل گیرد می تواند دولت را از گردونه خارج کند.

فیروزآبادی با عنوان اینکه زمینه برای حضور و فعالیت پلتفورم های خصوصی در فضای مجازی مهیا نشده است، گفت: به عنوان نمونه در فضای مجازی بخش هایی برای سرویس دهی غذایی و صنفی نداریم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: در حال حاضر دو میلیون و ۴۰۰ هزار صفحه اقتصادی وجود دارد در حالی که میزان واحدهای صنفی کشور کمتر از این میزان است و پلتفورم قوی برای هدایت این فضا نداریم و در اینستاگرام فضایی برای اصالت و احراز قیمت وجود ندارد.

وی گفت: ایجاد اشتغال در فضای مجازی سرمایه بری بسیار پائینی دارد و به دلیل سال ها تحریم که رشد سرمایه در کشور وجود نداشت، باید توسعه اقتصادی در حوزه هایی که نیازمند سرمایه بری پائینی دارد مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل در پتروشیمی نیازمند سرمایه گذاری یک میلیون دلاری است، افزود: اما برای ایجاد شغل به ازای هر پنج هزار دلار می توان شغل ایجاد کرد و بازگشت سرمایه در آن زود و زیر یکسال است.

فیروزآبادی یادآور شد: دولت الکترونیک بحث ۳۰ سال پیش دنیا است و ۸۰ درصد پیام رسان های ترافیکی در کشور به سرگرمی می پردازند و دولت باید متناسب با تحولات جهانی برنامه ریزی کند.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha