۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
تولید لنت ترمز، ۲۵ هزار تُن بیش از نیاز کشور
دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ اعلام کرد

تولید لنت ترمز، ۲۵ هزار تُن بیش از نیاز کشور

دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ گفت: تولیدکنندگان ایرانی سالانه ۱۰۰ هزار تن لنت ترمز تولید می‌کنند که ۲۵ هزار تن بیش از نیاز کشور است.

به گزارش بازار، مسعود حسن پور با بیان ظرفیت تولید لنت ترمز در کشور، افزود: هم اکنون ۶۴ تولیدکننده‌ی دارای مجوز از سازمان ملی استاندارد در ایران فعالیت دارند، ظرفیت تولید این شرکت ها، بالغ بر ۱۰۰ هزار تن لنت ترمز است که با این ظرفیت، ۷۵ هزار تن نیاز بازار تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در تولید لنت ترمز با کمبود قطعه رو به رو نیستیم و تولیداتمان نیاز داخل را تامین می‌کند، چه بسا در سال‌های اخیر به دنبال بازارهای صادراتی هستیم تا این محصول با کیفیت را صادر کنیم. در کشورهای همسایه لنت‌هایی تولید می‌شود که حتی استانداردهای همان کشور را هم ندارد، اما تولیدکنندگان ما در این سال‌ها با اخذ استانداردهای بین المللی توانستند، محصول با کیفیت و البته قابل رقابت با نمونه‌های مشابه‌های وارداتی را تولید کنند.

حسین لاجوردی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ درباره‌ی تولیدات داخلی که با نشان‌های خارجی در بازار عرضه می‌شود، گفت: علی رغم تولید و عرضه‌ی لنت‌هایی با کیفیت داخلی، اما گاهی آن چنان که باید به این محصولات اعتماد نمی‌شود و در نهایت تولیدکنندگان برای جلب رضایت مصرف کننده، محصولشان را تحت عنوان نشان خارجی در بازار عرضه می‌کند.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha