۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
کشف دستگاه های استخراج بیت کوین در یک بیمارستان دولتی روسیه!
دستگاه اطلاعاتی روسیه خبر داد؛

کشف دستگاه های استخراج بیت کوین در یک بیمارستان دولتی روسیه!

مقامات قضایی روسیه از بازداشت یک پزشک متخصص در یکی از بیمارستان های این کشور خبر دادند که گفته می شود بیش از دو سال مشغول استخراج بیت کوین در ساختمان این بیمارستان بوده است.

به گزارش بازار، مقامات قضایی روسیه از بازداشت یک پزشک متخصص در یکی از بیمارستان های این کشور خبر دادند که گفته می شود بیش از دو سال مشغول استخراج بیت کوین در ساختمان این بیمارستان بوده است.

بر اساس این گزارش، گفته می شود این بیمارستان دولتی در منطقه گورنو آلتایسک جمهوری آلتای روسیه قرار داشته و پزشک مذکور از فوریه سال ۲۰۲۱ با اتصال تجهیزات مربوط به استخراج بیت کوین به سرورهای بیمارستان، اقدام به استخراج بیت کوین می نموده است.

به گفته مقامات بیمارستان، تجهیزات استخراج بیت کوین نصب شده به تازگی در انبار ساختمان و هنگام مراجعه مسئولین برای یافتن تجهیزات ونتیلاتور در انبار کشف شده است.

گفته می شود در پی کشف این تجهیزات، وزارت کشور روسیه تیم ویژه تجسس سرویس اطلاعاتی این کشور (FSB) را برای بررسی جزئیات ماجرا به محل اعزام کرده است.

بازرسان امنیتی روسیه در جریان تحقیقات اولیه خود اعلام کرده اند که متهم بیش از ۶۸۰۰ دلار بیت کوین با استفاده از برق و اینترنت بیمارستان طی یک سال گذشته استخراج کرده است.

لازم به ذکر است استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها در روسیه غیر قانونی نبوده و با اینحال، شهروندان این کشور می بایست با استفاده از برق مصرفی و اینترنت شخصی خود اقدام به این عملیات نمایند.

همچنین طی ماه های گذشته، چندین حمله هکری بزرگ از سوی هکرهای روسی به پلتفرم های رمزارزی گزارش شده که در پی این رخداد، صرافی بزرگ SBI ژاپن، دسترسی کاربران روسیه به پلتفرم های خود را مسدود کرده است.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha