۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
تولید موتورهای دیزلی ایران خودرو با آلایندگی یورو ۴ و ۵ در تبریز آغاز شد
با حضور وزیر صنعت و نائب رئیس مجلس

تولید موتورهای دیزلی ایران خودرو با آلایندگی یورو ۴ و ۵ در تبریز آغاز شد

تبریز- تولید موتورهای دیزلی ایران خودرو با با آلایندگی یورو ۴ و ۵ و با حضور وزیر صنعت و نائب رئیس مجلس در تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، با حضور مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس، رضا رحمانی وزیر صمت‌، مدیرعامل ایران خودرو خط تولید موتور۴۵۷ با آلایندگی euro۴ و موتور ۳۵۵ با آلایندگی euro ۵-eev شرکت خودروسازی ایران‌خودرو در شرکت ایدم تبریز آغاز به کار کرد.

 این موتورها نقش ویژه ای در رونق و تحول صنعت خودروی کشورمان خواهند داشت که امروز در تبریز خط تولید آن آغاز به کار کرد.

شرکت ایدم از زیرمجموعه های شرکت ایران خودرو دیزل در سال ۵۱ به بهره برداری رسیده و هم اکنون با دارا بودن بیش از ۷۰۰ نیروی انسانی توانمندی و ظرفیت تولید موتورهای سری ۳۰۰ شامل ۳۱۲، ۳۶۳، ۳۵۲ و ۳۵۵ برای نصب در انواع محصولات مینی بوس، کامیونت، کامیون و اتوبوس را دارد.

تولید موتورهای ۴۵۷ برای نصب بر روی انواع کشنده و اتوبوس نیز بخشی از فعالیت های این مجموعه است. با اجرای پروژهای تعریف شده در ایدم امکان تولید و تحویل موتور با سطح استاندارد یورو۵ نیز میسر می شود.

صرفه جویی ارزی ۱۰ هزار یورویی به ازای تولید هر دستگاه موتور ۴۵۷ از نتایج پروژه های توسعه ای ایدم در سال جاری است. همچنین تعمیق ساخت داخل موتور ۳۵۵ صرفه جویی ارزی ۵ هزار یورویی و موتور ۳۶۴ صرفه جویی ۳ هزار یورویی به دنبال خواهد داشت.

امروز همچنین آیین افتتاح خط تولید گیربکس سمند در شرکت چرخشگر در تبریز برگزار می شود.

کد خبر: ۱۶٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha