۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
وضعیت اجاره بهای مسکن مناسب نیست| انتقاد از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان
نماینده مردم ابل، زهک، هیرمند در مجلس:

وضعیت اجاره بهای مسکن مناسب نیست| انتقاد از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

نماینده مردم ابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس گفت: وزیر راه در خصوص وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در منطقه سیستان توضیح داده و بگوید زمین های شناسایی شده هم اکنون در کدام منطقه قرار دارند؟

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ‌ حبیب الله دهمرده، در خصوص وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفـت: اجرای این قانون به صورت کلی بسیار مفید است اما متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه سیستان با وجود قریب به ۵۰۰ هزار نفر جمعیت اتفاق خاصی در حوزه ساخت مسکن رخ نداده است و تنها تعدادی زمین در منطقه ای نامناسب برای این امر شناسایی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده معتقدم طرح نهضت ملی مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، طرح بسیار خوبی بوده که به برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا در حوزه مسکن و در نهایت کاهش قیمت خانه کمک می‌کند اما نه در حدی که تبلیغ شده است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی به‌صورت مشخص توضیح دهد در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن درحوزه انتخابیه بنده که عموم مردم از قشر کم درآمد جامعه و نیازمند به خانه های حمایتی هستند، چه کاری انجام شده است؟ و زمین های شناسایی شده وزارت راه در کدام مناطق قرار دارند؟

نماینده مردم ابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس اضافه کرد: از طرفی وضعیت اجرای بها مسکن بسیار نا مناسب بوده و هیچ تناسبی با درآمد مردم ندارد. کارمندان و اقشار کم درآمد باید تمام درآمد خود را برای پرداخت رهن و اجاره کنار بگذارند. وضعیت اجاره بها مسکن به ویژه در تهران بسیار اسفباربوده و مردم از این وضعیت ناراحت و عصبانی هستند. دولت باید زمین های مازاد خود را در اختیار مردم قرار داده و برای ساخت مسکن آنها را یاری کند.

کد خبر: ۱۶۹٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      ای داد از دل مستاجر اخه این هم شد دستور کدام موجر قبول میکند هزار بازی سره مستاجر بیچاره می اورند خوده بنده ۹۰ میلیون پول پیش ماهی یکصد هزار تومان میدادم الان مالک امده ۳ میلیون گذاشته روش یک ریالش را هم کم نمیکند حقوق بنده چهار میلیون است چه خاکی بسرم کنم تنها خودکشی بنظرم میرسد