۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
ماجرای بیمه رانندگان تاکسی به کجا رسید؟
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری پاسخ داد

ماجرای بیمه رانندگان تاکسی به کجا رسید؟

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان باید توسط دولت پرداخت شود ولی متاسفانه از سال ۹۲ فهرست مربوطه در این زمینه فریز شده است.

به گزارش بازار، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در مراسم سی و نهمین مجمع اتحادیه تاکسیرانی‌های شهر تهران و دومین مجمع اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل بار شهرداری‌های کشور، اظهار داشت: متاسفانه از سال ۹۲ افراد جدید پذیرفته نشدند و اکنون این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و این قضیه در مرحله حذف و اضافه قرار گرفته است.

وی در ادامه به دهک‌بندی راننده‌ها اشاره کرد و گفت: گردش پولی ناشی از نوسازی، دهک رانندگان تاکسی را بالا برده و در موضوع تامین اجتماعی آن‌ها مشکل ایجاد کرده است در حالی که این پول برای نوسازی است و درواقع تسهیلاتی محسوب می‌شود که برای نوسازی پرداخت می‌شود.

وی همچنین به سامانه جامع اطلاعات به خط تاکسی‌ها در شهرهای مختلف اشاره و تصریح کرد: زیرساخت‌های این موضوع در همه شهرها در حال تهیه است و مدیران می‌توانند گزارش برخط در این زمینه داشته باشند.
وی همچنین به بیان ارائه خدمات ویژه به تاکسیرانان از جمله تسهیلات سفر به مشهد، تقدیر از رانندگان برتر، رایگان شدن آزمایش خون آن‌ها در قالب بیمه سلامت، ارائه بیمه شخص ثالث رانندگان کم‌خطر پرداخت و گفت: رفع مشکلات و دغدغه‌های رانندگان تاکسی به صورت ویژه مدنظر قرار دارد.

مرتضی ضامنی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و فعالیت سامانه سپند گفت: همه فرایند سرویس مدارس در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود و راننده خودروی آن‌ها باید استاندارد لازم را داشته باشند و از خود آن‌ها هم استعلام می‌شود.

وی از نرم افزار نظارت والدین جهت رفت و آمد فرزندانشان با سرویس خبر داد و افزود : والدین از طریق این اپلیکیشن نظارتی می‌تواند آمد و شد فرزند دانش آموز خود را رصد کنند و به راننده امتیاز دهند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: برچسبی هم برای رانندگان سرویس مدارس طراحی شده و پلیس می‌تواند از طریق این برچسب آن‌ها را رصد و امنیت سفر از این طریق افزایش یابد.

کد خبر: ۱۶۹٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha