۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
اولین رویداد Demo Day در آذربایجان شرقی برگزار شد

اولین رویداد Demo Day در آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز- اولین رویداد Demo Day با هدف ارتباط شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با صنایع بزرگ استان توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و گروه کارخانجات تولیدی شرکت مهراصل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی صبح امروز در این رویداد گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به دنبال ایجاد اکوسیستم فناوری در استان مانند یک جنگل بارانی است به‌طوری‌که ایده‌ها و فناوری‌ها بتوانند در این اکوسیستم بدون نیاز به دخالت دولت رشد و نمو کنند.

عبدالرضا واعظی افزود: باید تفکر توسعه در مدیران و جامعه شکل گیرد تا توسعه عملیاتی شود و نقش دولت در اکوسیستم فناوری و نوآوری بایستی تنها ریل‌گذاری و نه تصدی‌گری باشد.

وی با اشاره به‌ضرورت بهره‌مندی صنایع از محصولات فناورانه برای رفع نیازهای خود گفت: پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط بین دانشگاه‌ها و صنایع و به‌نوعی حلقه انتهایی پژوهش‌های کاربردی هستند.

واعظی بابیان اینکه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در مرزهای دانش حرکت می‌کنند و محصولات با تکنولوژی بالا تولید می‌کنند، ارزش‌افزوده بالا، داشتن قابلیت صادراتی، قابلیت توسعه و ارتقا و نیز بهره منادی از مشوق‌های قانونی را از مزیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری در محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد.

اولین رویداد Demo Day در آذربایجان شرقی برگزار شد

وی تامین هزینه‌های اولیه تحقیق و توسعه و نیاز به سرمایه‌گذاری یا مشارکت در ریسک تحقیق و توسعه را از آسیب‌ها و موانع اصلی طراحی و تولید محصولات فناورانه دانست.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به پتانسیل شهرستان آذرشهر در خصوص دارا بودن دانشگاه‌های توانمند، صنایع و شهرک‌های صنعتی در شهرستان گفت: مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آذرشهر با همراهی مدیران شهرستان به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

ضرورت توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری

فرماندار شهرستان آذرشهر نیز بر ضرورت توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در این شهرستان تأکید کرد.

شمس علی محمودیان گفت: هم‌اکنون بسیاری از زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی شهید سلیمی به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در شمال غرب کشور در حال تکمیل است ولی بهره‌مندی صنایع از محصولات فناورانه اصلی‌ترین مقوله‌ای است که باید به آن توجه ویژه‌ای بشود.

وی آلایندگی‌های زیست‌محیطی، مصرف بیش‌ازحد انرژی، کمبود آب و برق در آینده و سطح تکنولوژی صنایع را اصلی‌ترین چالش‌های صنایع موجود دانست و تأکید کرد: صنایع باید با بهره‌گیری از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این آسیب‌ها را رفع بکنند.

اولین رویداد Demo Day در آذربایجان شرقی برگزار شد

قائم‌مقام مدیرعامل گروه کارخانه‌های مهراصل هم گفت: گروه صنعتی مهراصل به دنبال ایجاد بستری لازم برای ارتباط مستمر بین فناوری و صنعت است.

سیده صنم مقیمی اصل افزود: بهره‌گیری از فناوری در صنایع موجب پیشرفت صنایع و بی‌نیازی کشور از واردات می‌شود.

وی این رویداد را فرصتی بی‌نظیر برای رفع نیازهای فناورانه مهراصل و همچنین مشارکت مهراصل در توسعه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان عنوان کرد.

در این رویداد چندین شرکت فناور و دانش‌بنیان ایده‌ها و محصولات خود در حوزه‌های صنایع تهویه و تبرید، مس، معدنی و شیمیایی ارائه کردند و تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و گروه کارخانه‌های مهراصل منعقد شد.

کد خبر: ۱۶۹٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha