۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
پروازهای گردشگری به مقصد فرودگاه اردبیل راه‌اندازی شود| حضور فعال در نمایشگاه مسقط
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پروازهای گردشگری به مقصد فرودگاه اردبیل راه‌اندازی شود| حضور فعال در نمایشگاه مسقط

اردبیل - مدیرعامل جامعه هتل‌داران استان اردبیل گفت: با هدف تقویت صنعت گردشگری، شایسته است پروازهای گردشگری به مقصد اردبیل از کشورهای حوزه خلیج فارس راه‌اندازی شود.

جعفر بذری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما علاقه‌مند حضور گردشگران خارجی در سطح استان به ویژه شهر گردشگری سرعین هستیم و شایسته است با یک برنامه‌ریزی منظم همچون استان مازندران راه‌اندازی پروازهای مستقیم به کشورهای حوزه خلیج فارس را در جلب گردشگران و توریسم خارجی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: باید حداقل ۲ تا سه پرواز هفتگی از کشورهای حوزه خلیج‌ فارس به ویژه دبی، مسقط و دوحه به مقصد اردبیل انجام شود تا گردشگران بتوانند از طریق این پروازها مستقیم وارد اردبیل شوند.

برگزاری جشنواره زمستانی گردشگری در سرعین

مدیرعامل جامعه هتل‌داران استان اردبیل از برگزاری جشنواره زمستانی گردشگری در سرعین همزمان با رویداد ۲۰۲۳ خبر داد و گفت: اردبیل امسال پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو خواهد بود که ما آمادگی داریم در کنار برگزاری این رویداد، جشنواره زمستانی و نمایشگاه گردشگری شمالغرب را در اردبیل برگزار کنیم.

بذری از حضور فعالان صنعت گردشگری در نمایشگاه نجف، اربیل، مسقط و ترکیه خبر داد و افزود: در کنار حضور فعالان صنعت گردشگری استان در این نمایشگاه‌های بین‌المللی، ‌سعی داریم تا ۲۲۰ عضو فعال خود را در جامعه هتل‌داران به نمایشگاه‌های دائمی اصفهان، تهران و فارس نیز اعزام کنیم.

وی به شرایط خوب حضور گردشگران در سرعین در ایام تابستان امسال اشاره کرد و ادامه داد: بعد از ۲ سال شرایط سخت کرونایی و تحمل آسیب‌های جدی در صنعت گردشگری، امسال با ظرفیتی مناسب مراکز اقامتی و آب‌های درمانی سرعین و سایر شهرها آماده میزبانی از گردشگران هستند.

استان اردبیل سومین زیرساخت مناسب گردشگری کشور را دارا است

مدیرعامل جامعه هتل‌داران استان اردبیل وجود ۲۰ هزار تخت در مراکز اقامتی استان را در پذیرایی از مسافران و گردشگران یادآور شد و خاطرنشان کرد: بعد از خراسان رضوی و مازندران، استان اردبیل سومین زیرساخت مناسب گردشگری را دارا است و علاوه بر مراکز اقامتی سرعین، اردبیل و مشگین‌شهر، در خلخال نیز با حضور سرمایه‌گذاران مراکز اقامتی چوبی راه‌اندازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۸۵ درصد مراکز اقامتی استان در سرعین مستقر شده و گردشگران با حضور در سرعین در کمتر از یک ساعت می‌توانند به دشت مغان، قله سبلان، دریای خزر، جنگل‌های حیران و سایر منابع و مواهب خدادادی دسترسی پیدا کنند.

بذری بیان کرد: برای جذب گردشگران در کنار راه‌اندازی تورها و پروازهای هوایی متعدد، به تکمیل راه آهن و توسعه بزرگراه‌ها نیز نیاز داریم تا زمینه و بستر توسعه همه‌جانبه را فراهم کنیم.

ساماندهی جارچیان با مشارکت یک شرکت انتظامی

مدیرعامل جامعه هتل‌داران استان اردبیل به حضور یک عضو جامعه هتل‌داران استان در تشکل کشوری اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با کسب دومین کرسی در جامعه هتل‌داران کشور بتوانیم بیشترین خدمات را ارائه کنیم که در این زمینه با همکاری کانون جهان‌گردی و اتومبیلرانی، در ۲ نمایشگاه اسپانیا و برلین آلمان نیز حضور پیدا خواهیم کرد.

بذری در مورد فعالیت جارچیان نیز اظهار کرد: در همه استان‌های گردشگرپذیر چنین پدیده‌ای را شاهد هستیم اما سعی ما بر این است تا با مشارکت یک شرکت انتظامی به این شرایط سر و سامان داده و همکاری بیشتری را در معرفی مراکز اقامتی در سرعین شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: ما تلاش کردیم تا با حذف رقبای غیرحرفه‌ای در صنعت گردشگری، بیشترین فضا را در توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری فراهم کنیم که انتظار می‌رود با رفع مشکل ۲ چشمه آبگرم ساری‌سو، قره‌سو و تعیین تکلیف پروژه طلایه‌داران برای همیشه صنعت گردشگری در سرعین از یک بستر مطلوب بهره‌مند شود.

برگزاری ۲ رویداد ورزش اسکی در آلوارس

مدیرعامل جامعه هتل‌داران استان اردبیل گفت: سال‌های متمادی است که این پروژه‌ها به حال خود رها شده و مردم سرعین از وضعیت به وجود آمده ناراحت هستند و بهتر است شرکت توسعه گردشگری و امور آب هر چه سریعتر تکلیف پروژه طلایه‌داران و ۲ آبگرم ساری‌سو و قره‌سو را مشخص کرده تا از این محل اجرای طرح‌های توسعه‌ای را در سرعین شاهد باشیم.

وی از احداث چندین هتل پنج ستاره منطبق بر استانداردها خبر داد و افزود: قطعا در کمیته فنی این طرح‌های گردشگری مورد بررسی قرار گرفته تا منطبق بر استانداردهای جهانی احداث هتل‌های استاندارد را شاهد باشیم.

مدیرعامل جامعه هتل‌داران استان اردبیل به برگزاری ۲ رویداد ورزش اسکی در آلوارس خبر داد و خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال ۵۰ تا ۶۰ درصد در مراکز اقامتی تخفیف ارائه خواهیم کرد تا شاهد حضور گردشگران بیشمار در شهر توریستی سرعین باشیم.

کد خبر: ۱۶۹٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha